0-meting

Kijken, kijken, kijken, maar niets kopen… Inderdaad, daar heb je als bedrijf dus precies niets aan. Om erachter te komen waarom je (potentiële) klanten niet dusdanig geïnteresseerd zijn in je waar, starten we altijd met een 0-meting. Hieronder vallen zoal een nauwkeurige data analyse, click-and-heat-maps, propositie, branche en kansen onderzoek en mogelijkheden/problemen rondom logistiek. Daarnaast kijken we intensief naar de intentie van de bezoeker, waarom deze je website bezoekt en of hij hierop goed kan navigeren. Aan de hand van de resultaten uit de 0-meting doen we vervolgens een advies over eventuele kansen en verbeterpunten. De adviezen in dit stadium bevatten zowel quick wins, welke relatief simpele verbeteringen bevatten die je snel kunt doorvoeren, als strategische informatie over de huidige status van je bedrijf ten opzichte van concullega’s.

Na de bovenstaande research, bekijken we wat er nodig is om je bevindingen op te lossen. Met andere woorden: wat is de huidige inzetbare mankracht en wie is er eventueel extra nodig? Als er design technisch iets aangepast moet worden, is het vanzelfsprekend handig als er een designer in huis is. Is dat niet het geval, dan huren we de juiste persoon in voor deze taak. Uiteraard gaan we eerst aan de slag met de pagina’s waarop we de grootste optimalisatieslag kunnen behalen. In het plan van aanpak stellen we op basis van prioriteit alle stappen op tot een realiseerbaar traject.

Gedurende dit traject nemen we je stap voor stap mee in de gedane bevindingen en hoe we deze oplossen. Met een deepdive op de reeds behaalde resultaten geven we je vervolgens een beeld van wat er zoal aan de hand is. Mocht dit niet hieruit naar voren komen, dan kunnen we een aanvullende survey of usability onderzoek uitzetten onder klanten óf inzicht krijgen in actuele obstakels door middel van een verdiepend wetenschappelijk onderzoek.

Contact opnemen?

Ben je net zo enthousiast geworden als wij? Schroom dan niet om contact op te nemen. Wie weet drinken we dan binnenkort wel een (digitaal) kopje koffie!