A/B-testen

A/B-testen is een wetenschappelijke manier van experimenteren waarbij je verschillende versies van je webpagina gedurende een bepaalde periode (doorgaans maximaal vier weken) test. Hierbij kijk je naar de stappen die een gebruiker onderneemt en welke versie (A of B) het beste werkt én het meest effectief is. Een A/B-test heeft eigenlijk pas nut, wanneer je website een bepaalde hoeveelheid traffic en een bepaald conversiepercentage heeft. Daarnaast heb je een aantal specifieke rollen en tools in je team nodig die de A/B-testen begeleiden. A/B-testen is dan ook niet iets wat je er zomaar bij doet.

A/B-testen doe je niet zomaar, maar dat betekent niet dat je als kleiner bedrijf de boel niet datagedreven kunt optimaliseren. A/B-testen is slechts één manier van optimaliseren. Er zijn vele andere onderzoeksmethoden die je meer inzichten en uiteindelijk meer verkoop of leads opleveren. Op basis van gegevens uit Google Analytics kunnen we bijvoorbeeld op allerlei manieren je conversies verbeteren. Denk aan informatie uit gebruikersgedrag, waarbij je veel over je doelgroep te weten kunt komen. Denk daarnaast ook aan heat- en clickmaps, klantinterviews, wetenschappelijke onderzoeken en usability onderzoeken. Aan de hand van jouw uitdaging, bedenken wij een pasklare oplossing voor jouw bedrijf.

Wij zijn er klaar voor

Ben je ook benieuwd welke mogelijkheden A/B-tests of andere data kunnen bieden voor jouw bedrijf of merk? Neem dan eens contact met ons op, en wie weet drinken we binnenkort een (digitaal) kopje koffie.