Training Google Tag Manager

Google Tag Manager draait simpel gezegd om het aanmaken en beheren van zogenoemde ‘tags’. Met andere woorden: stukjes code waarmee je gegevens kunt verzamelen over een specifieke website, zoals info over hoe deze wordt gebruikt. Correct gebruik van deze tags draagt positief bij aan de performance van een website en andersom geldt hetzelfde.

BEHEER DE GEGEVENSMETING

Websites zijn tegenwoordig complexer en veelomvattender dan ooit. Om deze reden kan het een behoorlijk omslachtig klusje zijn om de analyse- en marketingtags voor je website te beheren. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van een Facebook pixel, LinkedIn tag of een Hotjar Script. In deze training Google Tag Manager leggen we onder meer uit hoe onjuiste of overbodige tags de gegevensmeting onverhoopt kunnen verstoren, wat als gevolg kan hebben dat de overvloed aan data niet meer te ordenen valt.

GOOGLE TAG MANAGER + GOOGLE ANALYTICS

Om het beheer van alle tags overzichtelijk te houden kun je deze samenbrengen op één plek. Je raadt het al, dat is Google Tag Manager. Middels deze tool kun je te allen tijde je tags bekijken, aanpassen, toevoegen en verwijderen. Ook is het goed om te weten dat deze tool eigenlijk niks voorstelt zonder gebruik (en begrip) van Google Analytics, waarin je kunt zien hoe de data uit de tags presteren. Dat klinkt in feite als een vrij eenvoudige taak, maar heeft toch wat haken en ogen. Wist je bijvoorbeeld dat één verkeerde tag al je codes kan beïnvloeden? Precies, het vergt dus enige nauwkeurigheid. Ook zin om het beheer van je tags in eigen hand te nemen? Meld je dan hier aan voor onze training Google Tag Manager.

BLIJVEN ONTWIKKELEN

Onze trainingen zijn goed met elkaar te combineren. Een training Google Tag Manager sluit goed aan op de volgende trainingen:

Passend bij jouw behoefte

Vanwege de steeds complexere websites van tegenwoordig, is het nuttig om meer te weten over de voordelen van de tool Google Tag Manager. Om ervoor te zorgen dat de training aansluit bij wat jij wil leren, bieden we van elke training zowel een basic training als een advanced training aan. Heb je specifieke wensen? Vraag dan een training op maat aan!

BASIC TRAINING

In deze basic training leer je:

  • wat Google Tag Manager is;
  • wat de mogelijkheden van Google Tag Manager zijn;
  • het belang van nauwkeurigheid in de tool.
Aanmelden

Duur

De basic training Google Tag Manager duurt 2 tot 3 uur.

Voorkennis & benodigdheden

Voorkennis is niet nodig voor deze training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.

Locatie

Deze training is zowel bij ons als bij jullie op kantoor te volgen.

Investering

De investering van een basic training is vanaf €595,- excl. BTW.

ADVANCED TRAINING

In deze advanced training leer je:

  • het aanmaken van tags;
  • het beheren van tags;
  • hoe je met tags gegevens kunt verzamelen;
  • hoe je de koppeling met Google Analytics kunt maken.
Aanmelden

Duur

De advanced training Google Tag Manager duurt 3 tot 4 uur.

Voorkennis & benodigdheden

Voorkennis is niet nodig voor deze training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.

Locatie

Deze training is zowel bij ons als bij jullie op kantoor te volgen.

Investering

De investering van een advanced training is vanaf €895,- excl. BTW.

Training op maat

Elke organisatie is uniek. Het is daarom ook mogelijk om een training op maat te volgen. Hierbij richten onze trainers zich op de aspecten van online marketing die voor jou en je organisatie belangrijk zijn. Tijdens deze training wordt er gewerkt met de data van je organisatie, wat voor herkenning en interpretatie zorgt. Hierdoor kun je na de training de nieuwe kennis direct toepassen in je werkzaamheden. Dit zorgt ervoor dat de training gegarandeerd van toegevoegde waarde is.

Heb je specifieke wensen of een vraagstuk? We kijken samen graag naar een oplossing van toegevoegde waarde.

Lijkt dit je wat?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op met...

JESSICA VAN LEEUWEN

FindFactory Academy