Analyse

Een uitgebreid strategisch plan begint bij het analyseren van de huidige status van de organisatie (welke expertise heeft de klant in huis?), de bestaande leveranciers (denk aan techniek/software en mediabureau), waarna we alle data van het bedrijf onder de loep nemen. Doormiddel van nulmetingen leggen wij alle gevoelige plekken van de online aanwezigheid van jouw merk bloot. We bekijken dit vanuit alle disciplines zodat we kunnen streven naar een maximale effectiviteit van je marketinginspanningen.

Natuurlijk is het niet alleen van belang om te kijken wat er beter kan. Door te kijken welke tactieken in het verleden hebben gewerkt kunnen we veel inzicht krijgen in de behoeften van de organisatie en de doelgroep van de organisatie. Het bundelen van data uit het verleden en het heden draagt bij aan een daadkrachtig digitaal marketingplan.

Om de data compleet te maken gaat een van onze specialisten binnen alle kanalen waar data aanwezig is ruis wegnemen en een concrete ROI bepalen met de klant. Is dit al helemaal goed ingesteld? Super fijn! Dan hebben we namelijk meteen data waar we mee aan de slag kunnen. Zo niet? Ook geen probleem, wij stellen het bij zodat we alle relevante data binnen krijgen. Dit is niet alleen van belang voor het uitstippelen van de strategie, maar ook voor het bijsturen van kanalen in de toekomst.

Deze uitgebreide analyse vormt voor ons het startpunt voor een gefundeerd strategisch plan. Hoe we dit schrijven en waar we op letten? Dat vertellen we je graag in een (telefoon)gesprek. Neem eens contact met ons op!

Neem contact op met...

Rob Bogaers

Founder & digital consultant

rob@findfactory.nl
013 - 8200164