Content

Een product onder de aandacht brengen van je doelgroep, datzelfde product goed omschrijven én vindbaar maken in je webshop, het contact met je klanten onderhouden, eventueel voorzien van extra informatie via een nieuwsbrief, maar ook je website voorzien van aantrekkelijke foto’s en video’s. In één woord: content. Idealiter ben niet alleen jijzelf daar tevreden mee als bedrijf, maar vooral je doelgroep! Met content kun je er namelijk ook voor zorgen dat jouw klanten voorzien worden van antwoorden op hun prangende vragen en behoeftes.

Bewuste boodschap

Content is op de eerste plaats vrijwel alles wat je ziet of leest – zoals nu – maar ook wat je hoort, denk bijvoorbeeld aan een advertentie of commercial. In principe zijn het alle boodschappen die met een bepaald doel terechtkomen bij een vooraf bepaalde doelgroep. En die boodschap kan op allerlei manieren worden ‘verzonden’:

  • Banner of story op social media
  • Informatief blog
  • Bedrijfs- of productvideo
  • Interview
  • Logische FAQ
  • Over ons pagina in klare taal

Zender > Boodschap > Middel > Ontvanger

Content optimaliseren

Bij het opstellen van je boodschap – in welke vorm dan ook – moet je rekening houden met eventuele vragen die de lezer kan stellen én op welke momenten deze in contact komt met de betreffende content. Denk bijvoorbeeld aan het tijdstip van publicatie, welke het liefst aansluit op het moment dat het gros van jouw doelgroep online actief is.

Daarnaast is het ook behoorlijk handig om in te spelen op de vindbaarheid in zoekmachines. Hierbij is het met name van belang dat je blogs en andere webteksten optimaliseert op basis van Search Engine Optimization. Over SEO gesproken; dit is een waardevol onderdeel binnen de wereld van content. Zoekmachines zijn gék op inhoud die gericht is op de gebruiker, dus kun je je wel voorstellen dat enige verdieping in je doelgroep essentieel is. Onthoud: Hoe goed je tekst ook is opgesteld, als deze niet geoptimaliseerd is voor zoekmachines is de kans groot dat deze slecht vindbaar is. Zonde!

Content optimaliseren voor jouw bedrijf? We kunnen niet wachten!

Neem contact op met...

Marlotte van den Dries

Social media & content manager