DATA EN TOOLING

Data is power. We noemen onszelf met trots datajunkies. Alles wat we doen, baseren we op data. Het op de juiste manier verkrijgen van data is al een fiks klusje, maar het op de juiste manier uitlezen ervan én de vertaling naar content en campagnes is de echte uitdaging.

MARKETING MET DATA EN TOOLS

Het doormeten van data, hoe doen we dat dan? Zoal door het gebruik van verschillende tools. Een juiste inzet van tools als Google Analytics, Google Tag Manager en Hotjar helpen ons om relevante inzichten te verkrijgen voor de optimalisatie van jouw website. Middels deze tools kunnen we nauwkeurig monitoren wat er zich daadwerkelijk afspeelt op je website en vervolgens op een logische manier sturen op conversies. Om een beeld te geven van wat die tools ons allemaal kunnen vertellen, hebben we de belangrijkste voor je op een rijtje gezet.

GOOGLE ANALYTICS

De hoogstwaarschijnlijk meest bekende datatool is Google Analytics. Deze tool geeft je allereerst enorm veel informatie over het gedrag van je websitebezoekers. De online – en bovendien gratis – dataverwerker is alleen voor velen een warrig doolhof van eindeloze mogelijkheden. Met de juiste instellingen, filters en segmenten kun je de hele boel inrichten én inzetten voor website optimalisatie.

Benieuwd wat data en tools vertellen over jouw websitebezoekers?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.