De pepernotentest

27-11-2019

Vrijdagmiddagen zijn altijd een feest op het FindFactory kantoor, maar afgelopen vrijdag was nét even een stukje specialer. Alle medewerkers zijn namelijk lief genoeg geweest dit jaar om een bezoekje van Sint en Piet te verdienen. Maar Sint en Piet lieten ons niet zomaar een paar cadeautjes uitpakken. Het vuur werd ons aan de schenen gelegd tijdens een bloedstollende pepernotentest!

De test bestond uit verschillende onderdelen waarin de smaakzin en kennis van alle medewerkers op de proef werd gesteld.

Ronde 1: raad de pepernoot

Tijdens de eerste ronde werden er verschillende pepernoten geproefd en moest er worden geraden van welke van de volgende winkels deze afkomstig waren:

  1. Albert Heijn
  2. Albert Heijn spelt
  3. Bolletje
  4. Bakkerij van Iersel

Ronde 2: raad de smaak

Nadat de smaakpapillen opgewarmd waren, konden de echte fijnproevers hun skills tonen tijdens de tweede ronde. Twee soorten pepernoten met bijzondere smaken moesten worden geproefd en daarvan moest de smaak worden geraden. De goed antwoorden waren stracciatella en kaneel-chocolade!

Ronde 3: de lekkerste pepernoot

Tijdens de derde ronde werden de pepernoten van de verschillende winkels van de nodige feedback voorzien. Want als de Sint de volgende keer inkopen doet, waar kan hij dan het beste zijn pepernoten halen?

De pepernoten van Bolletje kwamen als grote winnaar uit de bus en lieten met een overweldigende 52 punten de speltpepernoten van de Albert Heijn het verst achter zich.

Ronde 4: de grote FindFactory kennistest

Naast alle kennis over pepernoten werden er natuurlijk ook de nodige kennisvragen gesteld over verschillende Sint- of FindFactory gerelateerde onderwerpen. Wie weet er het meest over de oprichting van FindFactory, de geboorteplaats van de Sint en het lievelingseten van onze SEO-marketeer Tom?

Ronde 5: raad het nummer

Na de kennistest had iedereen het brein lekker laten kraken, maar hoe was het gesteld met de muzikale kennis? Tijdens de laatste ronde werden er drie instrumentale sinterklaasliedjes afgespeeld. Voor het opschrijven van de goede titel konden er punten worden verdiend.

De ontknoping

Na het optellen van alle behaalde punten kwam er een winnares uit de bus: onze content marketeer Michelle! De gedeelde tweede plek werd bemachtigd door social media marketeer Floor en de stagiaire Laura.

De Sint liet de top drie uiteraard niet met lege handen naar huis gaan. Michelle werd de trotse eigenaar van een sinterhamster knuffel, Floor van een chocolade Sinterklaas en Laura kreeg twintig keer haar stagevergoeding in chocolade briefgeld. De rest van ons wacht met smart op 5 december…