TRAINING GOOGLE TAG MANAGER

Het gebruik van Google Tag Manager vereist iets meer kennis en kunde. Deze tool draait simpel gezegd om het aanmaken en beheren van zogenoemde ‘tags’. Met andere woorden: stukjes code waarmee je gegevens kunt verzamelen over een specifieke website en alle gebruikers ervan. Juist gebruik van deze tags draagt positief bij aan de performance van een website, anders geldt hetzelfde. De Google Tag Manager brengt het beheer van deze tags op één plek samen, waardoor je altijd toegang hebt tot een helder overzicht van de geïmplementeerde tags én hoe deze presteren. Je hebt hierdoor dus ook altijd de mogelijkheid om de gekozen tags aan te passen of verwijderen. Anders gezegd: optimaliseren. Klinkt makkelijk? Klopt, maar het vergt wel enige precisie. Zo kan slechts één verkeerde tag al je codes beïnvloeden.

Contact opnemen

Samen aan de slag met FindFactory? Neem eens contact op en wie weet drinken we binnenkort een (digitale) kop koffie!

BEHEER DE GEGEVENSMETING

Websites zijn tegenwoordig complexer en veelomvattender dan ooit. Om deze reden kan het een behoorlijk omslachtig klusje zijn om de analyse- en marketingtags voor je website te beheren. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van een Facebook pixel, LinkedIn tag of een Hotjar Script. In deze basiscursus Google Tag Manager leggen we onder meer uit hoe onjuiste of overbodige tags de gegevensmeting onverhoopt kunnen verstoren, wat als gevolg kan hebben dat de overvloed aan data niet meer te ordenen valt.

GOOGLE TAG MANAGER + GOOGLE ANALYTICS

Om het beheer van alle tags overzichtelijk te houden kun je deze samenbrengen op één plek. Je raadt het al, dat is Google Tag Manager. Middels deze tool kun je te allen tijde je tags bekijken, aanpassen, toevoegen en verwijderen. Ook is het goed om te weten dat deze tool eigenlijk niks voorstelt zonder gebruik (en begrip) van Google Analytics, waarin je kunt zien hoe de data uit de tags presteren. Dat klinkt in feite als een vrij eenvoudige taak, maar heeft toch wat haken en ogen. Wist je bijvoorbeeld dat één verkeerde tag al je codes kan beïnvloeden? Precies, het vergt dus enige nauwkeurigheid. Ook zin om het beheer van je tags in eigen hand te nemen? Meld je dan hier aan voor onze training Google Tag Manager.

Waar we het voor doen

''
Frangken Tuhumena
CEO - 333travel
19 december 2020
Reeds jaren partner van Findfactory. Ze zijn een uitstekende partner voor ons. Ze denken met ons mee kunnen snel schakelen en zijn professioneel. Top medewerkers en enthousiast. Thanks Rob en je team!
''
Bart van den Boer
Ondernemer - Plantbezorgd.nl
22 november 2020
Training over Google Ads gedaan bij FindFactory. Prettige, leerzame ochtend gehad waar ik echt mee verder geholpen ben. Fijn dat ik vooraf zelf kon aangeven waar ik dieper op in wilde gaan en welke onderwerpen we konden skippen omdat ze voor mij niet relevant waren.
''
Rianne van der Heijden
Marketeer - Spinpanel
14 oktober 2020
Twee uiterst verhelderende sessies gehad met Findfactory. Ze bieden een kritisch oog en komen met waardevolle tips waar je echt iets mee kan. Ook handig dus als audit voor je huidige digital marketing strategie.
''
Bas Schoemaker
Marketingmanager - Effeweg
27 oktober 2020
Een aantal jaren mogen samenwerken met deze club enthousiaste Digital Marketeers. Hebben veel kennis van zaken, denken actief met je mee en leveren écht kwaliteit. Een absolute aanrader indien je als onderneming opzoek bent naar toegevoegde waarde omtrent Online Marketing, voor welke discipline dan ook.
''
Wouter Rikken
Eigenaar en ontwerper - Posterjunkie
20 december 2019
Ontzettend vriendelijke en vakkundige medewerkers die proactief handelen en goed meedenken hoe het beoogde resultaat het beste valt te behalen.

Klinkt goed?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.