Instagram organisch

Instagram begon in 2012 als een platform met de mogelijkheid om enkel vierkante foto’s te delen met de rest van de wereld. Sindsdien is er ontzettend veel veranderd op het platform. Zo hoeven de foto’s allang niet alleen meer vierkant te zijn, kun je video’s en stories plaatsen én heeft het platform inmiddels al meer dan 5 miljoen Nederlandse gebruikers.

Maar dit zijn niet de enige ontwikkelingen die het platform de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. Zo is de chronologische weergave van de tijdlijn vervangen door een algoritme dat selecteert welke berichten een gebruiker te zien krijgt. Dat kan natuurlijk ook niet anders, wanneer gebruikers gemiddeld een paar honderd accounts volgen. Dit algoritme heeft als gevolg dat gemiddeld 10% van de volgers van je bedrijfspagina je berichten te zien krijgt. Dit komt doordat berichten die zorgen voor veel interactie met de gebruiker, voorrang krijgen op andere organische content. Dat maakt het doel voor organische posts dus snel duidelijk: interactie met je volgers bewerkstelligen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Uiteraard zijn er een aantal standaard kleine dingen die je kunt proberen voor een groter organisch bereik. Zo helpt het gebruik van hashtags en emoji’s je bericht vaak al een klein stukje op weg. Maar om écht top-of-mind te worden bij jouw doelgroep moet je nog een paar stappen extra zetten.

De handen ineenslaan

Bij FindFactory werken enkel experts die precies weten hoe ze jouw bedrijf zichtbaar kunnen krijgen op social media. Eens een kopje koffie drinken? Neem contact met ons op!

Wil je meer weten over de mogelijkheden van adverteren via Instagram? Kijk dan eens hier.

Neem contact op met...

Marlotte van den Dries

Social media & content manager

marlotte@findfactory.nl
013 - 8200164