GOOGLE ADS

Binnen Europa heeft Google ruim 90% van de totale zoekmachine-markt in handen. Dit betekent dat de zoektocht naar een website, product of dienst doorgaans start in Google. Mede om deze reden is Google’s advertentiesysteem – Google Ads (voorheen Google AdWords) – ontzettend populair onder marketeers.

PERFECTE TIMING

Welke doelgroep er ook past bij jouw product of dienst; deze kan door middel van een zoekintentie worden gekoppeld aan jouw bedrijf. Google Ads stelt je namelijk in staat om gevonden te worden op het moment dat de doelgroep naar je op zoek is.  Via de betaalde zoekresultaten die Google Ads faciliteert, kun je realtime een verschil maken in jouw resultaten. Zet je vandaag een campagne actief in Google Ads, dan kun je vandaag nog online gevonden worden en in potentie resultaten aanjagen.

Belangrijk is een zo relevant mogelijke advertentie te tonen aan jouw potentiële klant. Niet alleen is het verstandig advertenties zo goed mogelijk aan te laten sluiten op iemands zoekopdracht, ook de gekoppelde landingspagina mag geheel in het teken staan om antwoord te geven op iemands vraag of behoefte. Nu kan het voorkomen dat een advertentie niet zorgt voor een klik naar je website, in dit geval betaal je dan ook niet voor de vertoning. Google hanteert namelijk een Pay Per Click (PPC)-model. Je betaalt dus enkel wanneer iemand op je advertentie klikt.

GOOGLE ADS INZETTEN VOOR JOUW BEDRIJF? ONZE MARKETEERS HELPEN JE GRAAG IN DE WEG NAAR SUCCES!

Klinkt goed?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kom in contact met een van onze consultants.

Rob Bogaers

Founder & digital consultant