GOOGLE SHOPPING

Verkoop je een tastbaar product? Dan mag Google Shopping niet meer ontbreken in jouw marketing strategie. Het acquisitie kanaal is in 2011 in Nederland gelanceerd en sindsdien niet meer weg te denken binnen het online marketing landschap. Toch laat menig e-commerce bedrijf de mogelijkheid tot adverteren via Google Shopping liggen, een gemiste kans!

VEELZIJDIG MARKETING INSTRUMENT

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Daar waar marketeers driftig hun creatieve advertentieteksten vormen om de producten van hun opdrachtgever te verkopen, kán dit dus effectiever. Visuele informatie wordt 60.000 keer sneller verwerkt dan tekstuele. Als het gaat om jouw online marketing strategie, komt daar Google Shopping om de hoek kijken.

Google shopping is naast een vergelijkingstool van producten ook onderdeel van de zoekresultaten overzichtspagina. Een zoektocht naar een product resulteert dikwijls in een visuele weergave ervan, die boven de tekstadvertenties is te vinden. Opnieuw geldt dat je enkel betaalt voor een klik. Resulteert een weergave van jouw product niet in een pagina-bezoek, dan betaal je hier niets voor. Overigens geldt over het algemeen dat de klikprijzen in Google Shopping lager liggen dan bij tekstadvertenties.

JE DOELGROEP VISUEEL AANSPREKEN MET EEN AANTREKKELIJKE PRODUCT-FEED?
DAAR HELPEN WE JE GRAAG BIJ!

Klinkt goed?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op met...

Rob Bogaers

Founder & digital consultant