MARKETPLACES

Vraag een willekeurige Nederlander of ze Bol.com, Marktplaats of FonQ kennen en ze beantwoorden deze vraag hoogstwaarschijnlijk met een ‘ja’. De markt van online marketplaces wordt steeds groter. En hoewel dit eerder als een bedreiging werd gezien, ligt er eigenlijk juist een mooie kans.

LAAT JE GEZICHT ZIEN IN MEERDERE MARKETPLACES

Daar waar Bol.com in Nederland een grote speler is, is Amazon dat in Amerika. Van de personen die op zoek zijn naar een product, gaat daar 70% van rechtstreeks naar Amazon.com. Een zoekopdracht in Google ontbreekt en dat betekent een potentiële misser in je vertoningsaandeel. Tenzij je natuurlijk zelf aanwezig bent in één of meerdere marketplaces.

KANSEN IN E-COMMERCE

Het succes van deze marketplaces zit ‘m in het enorme bereik dat ze maandelijks genereren. Heb je zelf een relatief nieuw bedrijf, website of product? Dan is het nog niet zo makkelijk om online gezien te worden. Het helpt om gebruik te maken van websites die wél goed zichtbaar zijn. Onder andere door de invloed van marketplaces groeit e-commerce enorm hard in Nederland. In Amerika verloopt het gros van de zoekopdrachten lang niet meer altijd via Google en dat kan in Nederland uiteindelijk ook gebeuren. Amazon probeert namelijk langzaam maar zeker voet aan de grond te krijgen. Ook in de Customer Journey zullen marketplaces steeds vaker terugkomen.

JEZELF VERDIEPEN IN MARKETPLACES VOOR JOUW PRODUCTEN? WE STAAN PARAAT!

Klinkt goed?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op met...

Rob Bogaers

Founder & digital consultant