MICROSOFT ADVERTISING

Adverteren via Microsoft Ads (voorheen Bing) werkt praktisch op dezelfde manier als adverteren via Google Ads. De mogelijkheden zijn echter iets beperkter en daarmee is Microsoft Ads vaak een ondergeschoven kindje. Juist om die reden mag dit advertentieplatform eigenlijk niet ontbreken in iemands marketing strategie. Hoe dat zit, leggen we graag uit.

ONTDEK JE VOLLEDIGE DOELGROEP

Het marktaandeel van Microsoft Ads ligt op ongeveer 7%. Wetende dat Google Ads met een marktaandeel van 90% zo’n 40.000 zoekopdrachten per seconde verwerkt, is een marktaandeel van 7% nog steeds niet gek. Per minuut verwerkt Microsoft Ads ruim 180.000 zoekopdrachten. Veel bedrijven onderschatten dit gegeven en daar kun jij je voordeel mee doen.

Omdat de concurrentie in de meeste branches minder aanwezig is in Microsoft Ads dan in Google Ads, liggen de klikprijzen van Microsofts advertentieplatform een stuk lager. Je vergroot bovendien je zichtbaarheid. Er is een complete doelgroep die zijn of haar zoektocht altijd en alleen start in Microsoft Ads; zij komen simpelweg niet in aanraking met de advertenties van Google. Terug naar de concurrentie: omdat deze minder vertegenwoordigd is, ligt het doorklikratio of Click Through Rate (CTR) op je advertenties doorgaans een stuk hoger.

JE MICROSOFT ADS DOELGROEP NIET LANGER BUITENSLUITEN? DAT KUNNEN WE REGELEN!

Klinkt goed?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op met...

Rob Bogaers

Founder & digital consultant