PPC: Feedmanagement

Zowel Google als de betreffende marketplace gaat aan de hand van jouw feed na of jouw product al dan niet vertoond wordt bij een bepaalde zoekopdracht. En precies om die reden moet deze feed ijzersterk in elkaar steken; zowel qua techniek alsook tekstueel. Noem het een fingerspitzengefühl om de juiste woordvolgorde en lengte toe te passen in zowel verplichte als optionele technische specificaties. FindFactory kan je hier volledig in ontzorgen.

Overigens kan een product-feed ook voor andere doeleinden gebruikt worden. Zoekadvertenties kunnen bijvoorbeeld volledig geautomatiseerd opgebouwd worden aan de hand van een feed. Dit is handig als je bijvoorbeeld een groot aantal reizen aanbiedt waarbij de prijs van dag tot dag verschilt. De advertenties kunnen dagelijks automatisch worden aangepast op basis van de feed.  Een feed is immers niets meer dan een datadump van jouw producten of diensten.

Heb je een regelmatig veranderend aanbod? Dan is het wijs om met een feed te werken. Denk bijvoorbeeld ook eens hoe handig een feed kan zijn als je een vacaturesite beheert. Je hoeft je nooit meer zorgen te maken over advertenties die doordraaien terwijl de betreffende vacature al is vervuld. Ook bij niet voorradige producten zal er geen geld meer verloren gaan aan advertenties die niets op zullen leveren. Dit betekent een efficiëntere investering van je marketingbudget. En doorgaans resulteert dat in een groter rendement.

VANDAAG STARTEN MET FEED MANAGEMENT BETEKENT:

– Efficiënter omgaan met mediabudget,
– Altijd up-to-date advertenties,
– Een vergrote relevantie voor potentiële kopers,
– Geen zorgen over het gebrek technische kennis,
– Altijd voldoen aan de specificaties van de betreffende marketplace.