PPC: Google Ads

Binnen Europa heeft Google zo’n 90% van de totale zoekmachine-markt in handen. Dit betekent dat het een zoektocht naar website, product of dienst doorgaans in Google start. Mede om deze reden is Google’s advertentiesysteem – Google Ads (voorheen Google AdWords) – ontzettend populair onder marketeers.

Want welke doelgroep er ook past bij jouw product of dienst; deze kan door middel van een zoekintentie worden gekoppeld aan jouw bedrijf. Google Ads stelt je namelijk in staat om gevonden te worden op precies dat moment dat de doelgroep naar je op zoek is. Via de betaalde zoekresultaten die Google Ads faciliteert kun je realtime een verschil maken in jouw resultaten. Zet je vandaag een campagne actief in Google Ads, dan kun je vandaag nog online gevonden worden en in potentie resultaten aanjagen.

Belangrijk is een zo relevant mogelijke advertentie te tonen aan jouw potentiële klant. Niet alleen is het verstandig advertenties zo goed mogelijk aan te laten sluiten op iemands zoekopdracht, ook de gekoppelde landingspagina mag geheel in het teken staan om antwoord te geven op iemands vraag of behoefte. Nu kan het voorkomen dat een advertentie niet zorgt voor een klik naar je website, in dit geval betaal je dan ook niet voor de vertoning. Google hanteert namelijk een Pay Per Click (PPC)-model. Je betaalt dus enkel wanneer iemand op je advertentie klikt.

Omdat het Google-platform realtime resultaten verzamelt, kunnen we zeer nauwkeurig bijsturen op wat wel of wat niet werkt. Want of het nu gaat om leads, klikken of conversies: met behulp van de juiste strategie kan Google jouw online resultaten enorm aanjagen. Zeker in combinatie met Google’s mogelijkheden tot remarketing, beeld- en videoadvertenties en Google shopping kun je vandaag nog beginnen met het activeren van een voor jou belangrijkste doelgroep.

Je bent volledig flexibel om je op een specifieke locatie, leeftijd, interesse-categorie of andere zelf samengestelde doelgroep te richten. Omdat je met behulp van data steeds beter inzicht krijgt in de online doelgroep, kun je het rendement op je investering steeds verder optimaliseren. Start jij vandaag nog met het aanjagen van je online (en inherent daaraan) offline resultaten?

Vandaag starten met Google Ads betekent:

– Directe zichtbaarheid in Google’s zoekmachine,
– Enkel betalen voor relevante clicks,
– Met realtime data bijsturen op specifieke KPI’s,
– Inzicht krijgen in welke boodschap wel of niet werkt,
– Zelf bepalen wie wel of geen advertentie te zien krijgen,
– Zelf kiezen bij welke zoekopdrachten jouw advertentie verschijnt.