PPC: YouTube

YouTube is het grootste online videoplatform ter wereld. Daarnaast is het na Google de grootste zoekmachine ter wereld. Zoekmachine? Ja, echt! Om maar een paar cijfers te noemen: elke minuut wordt er voor honderden uur aan film geüpload, er loggen elke maand 1,5 miljard gebruikers in en er wordt elke dag voor meer dan 1 miljard uur aan video gekeken. Flinke cijfers dus, maar wat kan je ermee als adverteerder?

YouTube biedt verschillende opties om te adverteren op het platform. Zo is YouTube onderdeel van het Google Ads Display Netwerk waardoor er direct vanuit Google Ads advertenties op het platform kunnen worden geplaatst. Daarnaast kan ervoor worden gekozen om een video-advertentie te tonen voorafgaand aan een YouTube-video. Hierbij kan uiteraard worden geoptimaliseerd om ervoor te zorgen dat de advertentie wordt getoond aan gebruikers die binnen jouw doelgroep liggen. Gebruikers van YouTube gaan niet naar de video-zoekmachine met koopintenties. Wel is het kanaal uitermate geschikt voor het creëren van (brand)awareness en het opwekken van interesse. Retargeting kan vervolgens gemakkelijk worden toegepast over het gehele Display Netwerk.

WAAROM YOUTUBE MARKETING?

– 7,5 miljoen Nederlandse gebruikers waarvan 1,7 miljoen dagelijks.
– Omdat YouTube onderdeel is van het Display Netwerk kan remarketing over het gehele Display Netwerk worden ingezet.
– Een YouTube pre-roll (advertentievideo) heeft een gemiddelde impact van 48%.

Nieuwsgierig hoe en op welke punten onze Social Media-specialisten jouw YouTube strategie kunnen optimaliseren? Neem dan contact op voor een afspraak (of belletje) en we vertellen je graag meer over onze aanpak!