SEA

Search Engine Advertising is een behoorlijk effectief marketing instrument voor vrijwel elk bedrijf, merk of product. Eén van de grootste voordelen is namelijk dat je – letterlijk – direct resultaat kunt boeken. Als we een campagne opzetten, dan behaal je in negen van de tien gevallen op dezelfde dag nog resultaten. Denk in termen van bereik, naamsbekendheid, roering rondom je merk, product, website of evenement.

CONCRETER WORDT HET NIET

SEA heeft voornamelijk te maken met zoekintenties van je doelgroep en hoe je hierop kunt inspelen met relevante advertenties. Om hiervoor een concreet en haalbaar doel in te stellen, analyseren we aan de hand van verzamelde data (uit zoekmachines) hoe dit realiseerbaar is. Op deze manier kun je vooraf een vrij nauwkeurige inschatting geven van wat je eruit kunt halen. Met SEA kunnen we ook video’s en afbeeldingen tonen aan doelgroepen die mogelijk geïnteresseerd zijn in iemands dienst of product. Dit doen we met behulp van Google Ads, welke de interesse van een bepaalde doelgroep meet middels reeds bezochte websites of eerder uitgevoerde zoekopdrachten.

ALLES IS TE KOOP

Aangezien marketing om geld draait, heeft dat ook betrekking op SEA. Ter indicatie: hoe groter je budget is, hoe groter het bereik en de impact zijn. We kunnen (in samenspraak met de klant) namelijk haarfijn bepalen op welke doelgroep we specifiek willen targeten. Als FindFactory streven we er echter wel naar om een zo relevant mogelijke doelgroep aan te spreken en daarbij is de zoekintentie natuurlijk essentieel.

SCOREN OP KWALITEIT

Het spreekt wellicht voor zich dat een succesvolle advertentie relevant moet zijn voor je doelgroep, wil je hiervan de vruchten plukken. Dit is dan ook één van de belangrijkste speerpunten van een SEA campagne. Sluit deze aan op de zoekintenties en interesses van de beoogde doelgroep, dan beoordelen zoekmachines je advertentie met een hoge relevantiescore. Daarbovenop krijg je zelfs nog een extra beloning, want bij een hoge score verkrijg je tegelijkertijd een lagere prijs per klik (CPC). Dit werkt andersom precies hetzelfde. Het is daarom absoluut van belang dat zoekintenties zorgvuldig in kaart worden gebracht én de doelgroep duidelijk is.

IT TAKES TWO TO TANGO

Je voelt ‘m misschien al een beetje aankomen, maar een gedegen samenwerkingsverband tussen onze klant en de door ons gegenereerde data zijn essentieel voor een geslaagde campagne. We zijn te allen tijde transparant over de verzamelde gegevens en kunnen als geen ander aan de knoppen draaien. Toch weet onze klant – als het goed is – exact wie de doelgroep is en hoe deze benaderd moet worden. Mocht je dit niet helder voor ogen hebben, dan hebben Google Ads en Microsoft Ads (voorheen Bing) als voordeel dat we hiermee snel nieuwe data kunnen genereren. Dit geeft ons de kans om een campagne, indien nodig, tijdig bij te sturen. Zelfs als je helemaal nieuw bent op de markt en een bedrijf of product hebt dat nog niemand kent, kunnen we resultaten bereiken. Het is dan aan ons om te onderzoeken wie je precies wil bereiken en hoe we diegenen kunnen inspireren om toch bij jou terecht te komen.

COMPLETE MARKETINGSTRATEGIE

Wil je als bedrijf werken aan succes op de lange termijn? Dat realiseren we graag voor je door middel van een bundeling van onze krachten (lees: diensten). Zo is een combinatie van SEA, SEO en Social een mooie en complete manier om zowel op de korte als lange termijn aan je bedrijf, merk of specifiek product te bouwen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf of nieuwsgierig naar een voorbeeld uit de praktijk? Bekijk dan zeker eens één van onze cases.