Social media: Pinterest

Een nieuwkomer in de wereld van social media advertising: Pinterest. Uiteraard kennen we Pinterest al een hele poos als hét inspiratieplatform, waar je als consument een kijkje neemt om visuele inspiratie op te doen voor bijvoorbeeld je woning, fashion en food. Borden aanmaken, pinnen, prikken en, nouja, gewoon lekker scrollen: dát is waarvoor jouw doelgroep naar Pinterest komt. En het zou natuurlijk geen volwaardig social media kanaal zijn als het platform niet ook wat aandacht besteedt aan adverteerders. Daar komen wij om de hoek kijken.

Sinds 2019 is het mogelijk om je als adverteerder op Pinterest te begeven. De doelgroep zoekt voornamelijk op non-branded zoektermen, dus voor bedrijven en merken is het kanaal bij uitstek interessant in de oriënterende fase van de klant. Het vergroten van je naamsbekendheid en het realiseren van klikken naar je website bij een onbekende doelgroep kunnen belangrijke doelen zijn. Aan targeting mogelijkheden geen gebrek op Pinterest, want we vertonen je pins aan personen met specifieke interesses óf juist specifieke zoekopdrachten. Met behulp van een slimme Pinterest Tag meten we alle campagnes en het verkeer op je website door, wat een wondere wereld aan extra data biedt.

WAAROM PINTEREST MARKETING?

– Groot bereik onder een brede doelgroep, die heel gericht op zoek is naar specifieke en inspirerende content, waar jij als bedrijf natuurlijk slim op kunt inspelen.
– De houdbaarheid van een pin is vrijwel zonder einddatum, waardoor je het maximale eruit kunt halen en de betreffende pin lange tijd vindbaar/zichtbaar is.
– Het verkeer naar je website kan explosief groeien door inzet van Pinterest, want vanuit de al dan niet gepromote pins kun je direct linken naar een bepaalde webpagina.

Nieuwsgierig hoe en op welke punten onze Social Media-specialisten jouw Pinterest strategie kunnen optimaliseren? Neem dan contact op voor een afspraak (of belletje) en we vertellen je graag meer over onze aanpak!