Social media: Snapchat

Face swaps, bijzondere filters en speciale lenzen, oftewel de mobiele app Snapchat. De kracht van deze sociale verhalenverteller zit ‘m in de vluchtigheid van content. Na vierentwintig uur zijn de geplaatste verhalen van de digitale aardbol verdwenen, waardoor het een zekere exclusiviteit met zich meebrengt. Hoe je (in maximaal 10 seconden durende advertenties) kunt adverteren via dit medium? Op maar liefst vijf verschillende manieren, namelijk met Snap Ad, Story Ad, Collection Ad, filters en lenzen.

Op basis van onder meer demografische-, geografische-, device- en interesse targeting bereiken we de juiste doelgroep voor jouw bedrijf, product of merk. Deze uitgebreide mogelijkheden maken het mogelijk om onder de aandacht te komen bij een specifieke groep mensen. Met de ‘Snap Pixel’ kunnen we bovendien events meten, retargeting toepassen en look-a-like doelgroepen instellen. Deze pixel is vergelijkbaar met Google en Facebook en de kosten hiervan worden bepaald door onder andere CPM, Shares, Swipe-Ups of App Installs.

WAAROM SNAPCHAT MARKETING?

– Snapchat gebruikers staan bekend als actieve en zeer toegewijde gebruikers, waardoor ze met grote regelmaat (gemiddeld zo’n 25 keer per dag) terugkeren naar het medium om nieuwe content te bekijken, maken én delen.
– Met meer dan één miljoen dagelijks actieve Nederlandse gebruikers, welke grotendeels bestaan uit doelgroepen van 15-19 jaar en 20-39 jaar, is het een relevant medium om in te zetten voor een brede en relatief jonge doelgroep.
– De vluchtigheid van dit medium zie je ook terug in het onderdeel ‘Create Ads’. Hier kun je al binnen vijf minuten een advertentiecampagne up and running Handig!

Nieuwsgierig hoe en op welke punten onze Social Media-specialisten jouw Snapchat strategie kunnen optimaliseren? Neem dan contact op voor een afspraak (of belletje) en we vertellen je graag meer over onze aanpak!