Social media: TikTok

Nog niet bekend met TikTok? Dit sociale medium is razend populair onder de jongere doelgroep en heeft inmiddels zo’n 4,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland. Met andere woorden: tijd om je te verdiepen in dit groeiende platform. De video-app TikTok maakt het mogelijk om allerlei video’s te delen. Deze moeten echter wel in een format van vijftien seconden passen, welke je kunt verrijken met liedjes, geluidseffecten en soundbites. De grote gebruiksvriendelijkheid en opvallende content hebben ervoor gezorgd dat TikTok in korte tijd enorm heeft gewonnen aan populariteit.

Als adverteerder kun je ook écht meedoen op dit kanaal, want de innovatieve mogelijkheden bestaan onder meer uit advertenties op de tijdlijn, hashtag challenges, 3D/AR lenzen en gepersonaliseerde stickers. En dit is slechts een greep uit de creatieve opties voor het optimaliseren van een campagne. Daarnaast worden alle uitingen full-screen weergegeven, waardoor je helemaal los kunt gaan met de vormgeving. Richt jij je dus (deels) op een jongere doelgroep? Dan mag TikTok niet ontbreken in je social media strategie!

WAAROM TIKTOK MARKETING?

– Op TikTok bereik je generatie Z sneller dan op welk ander platform dan ook.
– TikTok is met name geschikt voor campagnes gericht op bereik en het vergroten van je naamsbekendheid onder de doelgroep.
– Omdat jongeren opgroeien in een digitale wereld vol influencers, kijken zij niet meer raar op van samenwerkingen met invloedrijke gebruikers van het medium. Denk dus ook eens aan de mogelijkheid tot samenwerken met jeugdige influencers.

Nieuwsgierig hoe en op welke punten onze Social Media-specialisten jouw TikTok strategie kunnen optimaliseren? Neem dan contact op voor een afspraak (of belletje) en we vertellen je graag meer over onze aanpak!