Social media: Twitter

Ondanks dat het aantal Twitteraars gestaag terugloopt, zijn er in 2019 zo’n 2,5 miljoen Nederlandse gebruikers. Hiervan is 40% dagelijks actief. Door de gerichte targeting opties is het daarentegen nog steeds een interessant en geliefd medium om in contact te komen met je doelgroep. Denk aan de inzet van Promoted Tweets. Hiermee kun je een specifiek bericht onder de aandacht brengen van de gewenste doelgroep.

Het is ook mogelijk om op relatief korte termijn veel volgers te verkrijgen door middel van Promoted Accounts, waarvan de kosten worden berekend op basis van ‘Cost-per-Follower’. Als razendsnel medium verleent Twitter zich overigens ook bij uitstek voor advertenties met betrekking tot actualiteiten. Met Promoted Trends kun je daarom inspelen op recente gebeurtenissen en daarmee tegelijkertijd je eigen account extra in de spotlight zetten.

WAAROM TWITTER MARKETING?

– Met Twitter kun je heel gericht adverteren, waardoor je relevante advertenties kunt opzetten voor een specifieke doelgroep.
– Advertentiekosten zijn voordelig, want er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer er daadwerkelijk resultaat is behaald.
– Dit sociale medium geeft je bedrijf, merk of product een stem. Je kunt deelnemen aan discussies en je naamsbekendheid vergroten door beter zichtbaar te zijn. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een bepaalde hashtag, gekoppeld aan een bepaalde gebeurtenis of actie.

Nieuwsgierig hoe en op welke punten onze Social Media-specialisten jouw Twitter strategie kunnen optimaliseren? Neem dan contact op voor een afspraak (of belletje) en we vertellen je graag meer over onze aanpak!