WEB: Content

Content is belangrijk, mits deze relevant is. Daar kunnen we vrij kort over zijn. Over relevantie gesproken. Dat is het eerste onderdeel dat we uitzoeken voor onze klanten. Na een grondig zoektermenonderzoek, beslissen we in overleg met de klant op welke termen de focus ligt. Wanneer dit netjes en overzichtelijk op poten staat, kijken we waar kansen liggen in content optimalisatie. Indien gewenst kunnen we je daar volledig in ontzien met ons content team, maar ook zeker in bijstaan wanneer je dit deel liever zelf oppakt.

Wanneer ons content team aan de slag gaat, mag je uitgaan van kwaliteit op maat. We produceren dit te allen tijde met aandacht voor de gebruiker én niet enkel voor de zoekmachine. Content scoort immers pas op het moment dat zoekmachines zien dat deze geoptimaliseerd is voor de gebruiker.

Naast relevantie in content, vinden wij dat dit onlosmakelijk is verbonden met de structuur van een website. Zowel vanuit SEO- als het algemene gebruikersoogpunt (CRO en user experience) nemen we de proef op de som. Denk aan duidelijke title tags, meta descriptions, heading tags, menustructuren en de on-site content.

Om even terug te komen op dat laatste; dit is goud waard binnen de wondere wereld van SEO. Zoekmachines zijn gék op inhoud die gericht is op de gebruiker, dus kun je je wel voorstellen dat enige verdieping in je doelgroep essentieel is. Gewapend met een uitgekiend (longtail) zoektermenonderzoek gaat ons content team aan de slag met onderwerpen die in trek zijn bij de beoogde doelgroep. Op deze manier geven we de gebruiker precies dé antwoorden waarnaar ze op zoek zijn.

Vergeet een nietszeggende tekst waarin simpelweg zoekwoorden zijn geplakt. Zo werkt het niet. Per klant (of case) bekijken we welke tone-of-voice aansluit bij zowel het platform als de gebruiker. Door SEO te combineren met een doelgroepgerichte tekst zorgen we voor een kwalitatief en vooral volledig product.

Nieuwsgierig hoe en op welke punten onze SEO- en Content-specialisten jouw website kunnen optimaliseren? Neem dan contact op voor een afspraak (of belletje) en we vertellen je graag meer over onze aanpak!