WEB: CRO

Meer verkopen, downloads, e-mailadressen of verkeer naar je website? Regelen we voor je. Onze CRO (Conversion Rate Optimization) kenners willen namelijk maar één ding: het optimaliseren van jouw digitale platformen.

Voordat je je helemaal gek laat maken door termen als A/B en multivariate testing, leggen we je haarfijn uit wat CRO écht inhoudt. Dit heeft namelijk niet alleen invloed op wat er zich digitaal afspeelt, maar ook op de ontwikkeling van je organisatie. We passen bijvoorbeeld niet alleen het uiterlijk van een website aan, maar bieden ook inzicht in hoe de gebruiker zich hierover voortbeweegt én met welke intentie hij/zij dat doet. Waarom bezoekt deze klant bepaalde pagina’s en hoe kunnen we zijn doel helpen verwezenlijken?

ONGOING PROCES

Conversieoptimalisatie heeft eigenlijk geen zin als je het klusje ‘even’ denkt te klaren. Optimaliseren is het als een doorlopend proces dat continu bijgeschaafd en geperfectioneerd wordt. En als je eenmaal begint met het optimaliseren van je website, zie je al gauw dat er altijd wel iets aan te passen valt. Wat dacht je bijvoorbeeld van een wijziging in de samenstelling van je doelgroep of nieuwe technologische ontwikkelingen, waar je als vooruitstrevend bedrijf natuurlijk graag in meegaat. Kortom, CRO staat nooit stil. Jij toch ook niet?

KIJKEN, KIJKEN, MAAR NIETS KOPEN

Inderdaad, daar heb je als bedrijf dus precies niets aan. Om erachter te komen waarom je (potentiële) klanten niet dusdanig geïnteresseerd zijn in je waar, starten we altijd met een 0-meting. Hieronder vallen zoal een nauwkeurige data analyse, click-and-heat-maps, propositie, branche en kansen onderzoek en mogelijkheden/problemen rondom logistiek. Daarnaast kijken we intensief naar de intentie van de bezoeker, waarom deze je website bezoekt en of hij hierop goed kan navigeren. Aan de hand van de resultaten uit de 0-meting doen we vervolgens een advies over eventuele kansen en verbeterpunten. De adviezen in dit stadium bevatten zowel quick wins, welke relatief simpele verbeteringen bevatten die je snel kunt doorvoeren, als strategische informatie over de huidige status van je bedrijf ten opzichte van concullega’s.

Na de bovenstaande research, bekijken we wat er nodig is om je bevindingen op te lossen. Met andere woorden: wat is de huidige inzetbare mankracht en wie is er eventueel extra nodig? Als er design technisch iets aangepast moet worden, is het vanzelfsprekend handig als er een designer in huis is. Is dat niet het geval, dan huren we de juiste persoon in voor deze taak. Uiteraard gaan we eerst aan de slag met de pagina’s waarop we de grootste optimalisatieslag kunnen behalen. In het plan van aanpak stellen we op basis van prioriteit alle stappen op tot een realiseerbaar traject.

Gedurende dit traject nemen we je stap voor stap mee in de gedane bevindingen en hoe we deze oplossen. Met een deepdive op de reeds behaalde resultaten geven we je vervolgens een beeld van wat er zoal aan de hand is. Mocht dit niet hieruit naar voren komen, dan kunnen we een aanvullende survey of usability onderzoek uitzetten onder klanten óf inzicht krijgen in actuele obstakels door middel van een verdiepend wetenschappelijk onderzoek.

DIVIDE ET IMPERA

Oftewel, verdeel en heers. Naarmate het proces vordert leren onze klanten steeds meer over de wondere wereld van CRO. We dompelen je volledig onder in alle mogelijkheden én hoe je dit in een best case scenario uiteindelijk zelfs helemaal op eigen houtje kunt onderhouden en voortzetten. Natuurlijk mag je dit ook gewoon aan ons overlaten, daarvoor zijn we tenslotte. Nieuwsgierig geworden wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Wij ook!

A/B TESTEN?

A/B Testen is een wetenschappelijke manier van experimenteren waarbij je verschillende versies van je webpagina gedurende een bepaalde periode (doorgaans maximaal vier weken) test. Hierbij kijk je naar de stappen die een gebruiker onderneemt en welke versie (A of B) het beste werkt én het meest effectief is. Een A/B test heeft eigenlijk pas nut, wanneer je website een bepaalde hoeveelheid traffic en een bepaald conversiepercentage heeft. Daarnaast heb je een aantal specifieke rollen en tools in je team nodig die de A/B testen begeleiden. A/B testen is dan ook niet iets wat je er zomaar bij doet.

A/B testen doe je niet zomaar, maar dat betekent niet dat je als kleiner bedrijf de boel niet datagedreven kunt optimaliseren. A/B testen is slechts één manier van optimaliseren. Er zijn vele andere onderzoeksmethoden die je meer inzichten en uiteindelijk meer verkoop of leads opleveren. Op basis van gegevens uit Google Analytics kunnen we bijvoorbeeld op allerlei manieren je conversies verbeteren. Denk aan informatie uit gebruikersgedrag, waarbij je veel over je doelgroep te weten kunt komen. Denk daarnaast ook aan heat- en clickmaps, klantinterviews, wetenschappelijke onderzoeken en usability onderzoeken. Aan de hand van jouw uitdaging, bedenken wij een pasklare oplossing voor jouw bedrijf.