• Performance
  • Creation
  • Academy
  • Over ons
    • Team
    • Onze aanpak
    • Blogs
  • NL
  • EN
Contact

FACEBOOK

Dat je als bedrijf anno nu op Facebook aanwezig moet zijn, daar was je waarschijnlijk al achter. Maar ook wij snappen dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan. Waar moet je op letten als je als bedrijf aan de slag gaat op Facebook? En hoe trek je meer mensen uit jouw doelgroep aan middels advertising?

FACEBOOK MARKETING

De afgelopen jaren is er heel wat veranderd in het algoritme van Facebook. Waar het een aantal jaar geleden nog mogelijk was om met goede organische content zo’n 40% van je fans te bereiken, ligt dat percentage tegenwoordig eerder tegen de 10% aan. Toch blijft organische content nog steeds cruciaal.

ORGANISCHE CONTENT ALS ONDERDEEL VAN DE STRATEGIE

Het bijhouden van een organische feed op Facebook is absoluut nog een relevant onderdeel van de marketingstrategie. Echter zal het directe doel misschien niet meer zijn om conversies binnen te halen. Wel kunnen posts op een organische tijdlijn uitstekend laten zien waar de doelgroep goed op reageert. Deze beschikbare data kun je dan als input gebruiken voor je advertentiecampagnes.

CREËER VERBINDING MET JE DOELGROEP

Organische posts hebben nog meer functies. Zo blijft het een belangrijke tool om de grootste fans van je merk aan je verbonden te houden. Klanten die bijvoorbeeld vaak aankopen doen, of vaak reageren op posts zijn extreem waardevol voor je merk. Uiteindelijk kun je jouw doelgroep ook bereiken via advertenties.

Een lachende man en vrouw die samen aan tafel zitten tijdens een vergadering.

INTERACTIE MET FACEBOOK ADVERTENTIES

Facebook biedt voor adverteerders een enorme bak aan kansen om je diensten of producten bij een groot aantal relevante personen onder de aandacht te brengen.

Organische posts moeten naadloos samenvallen met de Ads campagnes binnen Facebook. Wanneer een geïnteresseerde gebruiker op jouw Facebookpagina terecht komt via een advertentie is deze uiteraard op zoek naar meer informatie.

FACEBOOK CAMPAGNES BOUWEN

Vanuit het Facebook Advertentiebeheer bouwen, analyseren én optimaliseren we al jouw Facebook campagnes. Hoe zo’n campagne er precies uitziet? Dat is helemaal afhankelijk van je doelstellingen, de customer journey van jouw klanten en welke doelgroep je wil aanspreken.

DOELGROEPGERICHTE TARGETING

Samen bepalen we de koers om tot de meest aansprekende campagnes te komen en de doelgroep te activeren. Creatieve content en slimme targeting liggen hier altijd aan ten grondslag, want alleen door écht op te vallen zal jouw doelgroep stoppen met scrollen in de overvolle tijdlijn die Facebook heet.

WAAROM FACEBOOK MARKETING?

  • Met organische posts speel je in op de wensen van de doelgroep en hou je je fans verbonden aan je merk, dienst of organisatie.
  • Zeer uitgebreide targeting mogelijkheden, zodat jij altijd jouw gewenste doelgroep kunt bereiken.
  • Je hoeft geen dikke portemonnee te hebben om te starten met adverteren op Facebook. Zo kun je al adverteren met €1 budget per dag.
  • Alles wat we inzetten via Facebook is meetbaar, zowel via Facebook zelf als via andere data-tools, zoals Google Analytics.
  • Facebook advertenties zijn inzetbaar in elke fase van de customer journey, van branding tot overweging en van conversies tot loyalty.

Klaar om op te vallen met je bedrijf, merk of product op Facebook?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
logo
  • Performance
  • Creation
  • Academy
  • Team
  • Blogs
Diensten
  • Zoekmachineoptimalisatie
  • Zoekmachine adverteren
  • Social media
  • Content
  • Conversie optimalisatie
  • Data en tooling
Contact

Bredaseweg 215

5038 NE Tilburg

info@findfactory.nl

013 – 82 00 164

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor de nieuwsbrief
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Privacybeleid Legal
Copyright 2022 FindFactory BV. Alle rechten voorbehouden