TWITTER ORGANISH

Twitter wordt steeds minder vaak meegenomen in de social media strategie van bedrijven. Mede door de opkomst van nieuwe, sterk groeiende social media platformen. Hierdoor moet Twitter het steeds vaker afleggen tegen zijn concurrenten. Toch is het aantal gebruikers op Twitter de afgelopen jaar niet afgenomen. Met bijna 3 miljoen Nederlandse gebruikers blijft het dus een platform om serieus te nemen.

ALLE OPTIES OPENHOUDEN

Wanneer we een strategisch plan opstellen is het uiteraard belangrijk om te kijken wie de doelgroep is en waar deze zich bevindt. Ook Twitter wordt meegenomen in deze overweging. Is de doelgroep hier aanwezig op een regelmatige basis? Dan kijken we op welke manier we deze via het platform kunnen aanspreken.

CONTENT OP TWITTER

Welke content doet het nu goed op Twitter? Een belangrijk onderdeel van bereik genereren binnen Twitter zit hem in de zoekfunctie. Het is dus belangrijk om relevante hashtags te gebruiken die ervoor zorgen dat twitteraars jouw tweets vinden. Het is daarnaast een vluchtig medium. Content blijft altijd vindbaar, maar een tweet kan snel verdwijnen in een tijdlijn. Het is daarom van belang om inhoud te blijven herhalen. Uiteraard niet in precies dezelfde woorden, maar steeds in een andere verpakking. Ook helpt het toevoegen van media, zoals een afbeelding die in het oog springt, bij het opvallen op een tijdlijn. Of Twitter ook advertentiemogelijkheden heeft? Absoluut!

DE DOELGROEP BEPALEN, VINDEN EN AANSPREKEN OP TWITTER?

Klinkt goed?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op met...

Marlotte van den Dries

Social media & content manager