Van prikkelende posts voor diverse social kanalen tot volledig geoptimaliseerde webteksten en van zakelijke interviews tot inspirerende blogs: content is overal en komt in vele vormen. Als je je op marketinggebied wilt verdiepen in de mogelijkheden van content, is het ook handig als je het een en ander weet over SEO. Deze twee gaan namelijk hand in hand, maar daarover vertellen we je natuurlijk meer tijdens deze training over contentmarketing.
In deze training nemen onze content marketeers je vol enthousiasme mee in een onmisbaar stukje online marketing. Juist, content! En dat is uiterst essentieel voor de interactie met je doelgroep, mits deze relevant is natuurlijk. Dat is doorgaans namelijk het eerste onderdeel dat we (door middel van SEO) uitzoeken voor onze klanten. Als je de inhoud van alle online communicatie uitingen prikkelend maakt voor je doelgroep, zorg je dat deze de aandacht grijpt, een band creëert en vervolgens ook andere doelen bereikt, zoals conversie.
Als we het over content op verschillende platformen hebben, dan doelen we niet alleen op plain Jane webteksten, maar ook posts op uiteenlopende sociale media kanalen, meta data, title tags én zaken als blogs, foto’s, cases, reviews of een kwalitatieve ‘over ons’ pagina. De definitie van content is hiermee dus niet bepaald in één zin te duiden en dat is eigenlijk ook precies wat het zo uitdagend maakt!
– Michael Brenner, CEO of Marketing Insider Group
Allereerst als je op zoek bent naar een manier om je website of andere online platformen te voorzien van nuttige informatie. Informatie waarnaar jouw doelgroep op zoek is, maar zeker ook activerende, inspirerende of motiverende inhoud. Onze content marketeers laten je tijdens deze training kennismaken met de manier waarop je doelgroep zich online voortbeweegt, waarnaar deze zoekt én hoe je deze vervolgens kunt bereiken met jouw unieke content.
Na afloop van deze training: