Training Contentmarketing

Van prikkelende posts voor diverse social kanalen tot volledig geoptimaliseerde webteksten en van zakelijke interviews tot inspirerende blogs: content is overal en komt in vele vormen. Als je je op marketinggebied wilt verdiepen in de mogelijkheden van content, is het ook handig als je een en ander weet over SEO. Deze twee gaan namelijk hand in hand, maar daarover vertellen we je natuurlijk meer tijdens deze training over contentmarketing.

Inleven in je doelgroep

In deze training nemen onze content marketeers je vol enthousiasme mee in een onmisbaar stukje online marketing. Juist, content! En dat is uiterst essentieel voor de interactie met je doelgroep, mits deze relevant is natuurlijk. Dat is doorgaans namelijk het eerste onderdeel dat we (door middel van SEO) uitzoeken voor onze klanten. Als je de inhoud van alle online communicatie uitingen prikkelend maakt voor je doelgroep, zorg je dat deze de aandacht grijpt, een band creëert en vervolgens ook andere doelen bereikt, zoals een conversie.

Als we het over content op verschillende platformen hebben, dan doelen we niet alleen op plain Jane webteksten, maar ook posts op uiteenlopende sociale media kanalen, meta data, title tags én zaken als blogs, foto’s, cases, reviews of een kwalitatieve ‘over ons’ pagina. De definitie van content is hiermee dus niet bepaald in één zin te duiden en dat is eigenlijk ook precies wat het zo uitdagend maakt!

“Content is the gap between what brands produce and what consumers actually want”

– Michael Brenner, CEO of Marketing Insider Group

Wanneer is deze training voor jou op het lijf geschreven?

Allereerst als je op zoek bent naar een manier om je website of andere online platformen te voorzien van nuttige informatie. Informatie waarnaar jouw doelgroep op zoek is, maar zeker ook activerende, inspirerende of motiverende inhoud. Onze content marketeers laten je tijdens deze training kennismaken met de manier waarop je doelgroep zich online voortbeweegt, waarnaar deze zoekt én hoe je deze vervolgens kunt bereiken met jouw unieke content.

Na afloop van deze training:
/ begrijp je dat content meer is dan alleen een ‘over ons’ pagina of productomschrijving.
/ weet je wanneer je voor welke vorm van content kiest en op welke manier je dit resultaatgericht kunt inzetten bij uiteenlopende online marketing activiteiten.
/ kun je relevante SEO-zoekwoorden op een logische manier verwerken in je online content.
/ zorg je dat de online content die jij maakt voortaan beter vindbaar en zichtbaar is in zoekmachines.
/ heb je aandacht voor de manier waarop je content eenheid creëert tussen alle online platformen.
/ hopen we je natuurlijk graag opnieuw te zien voor één van onze andere online marketing of expert trainingen.

Klinkt goed? Neem contact op met mij voor meer informatie!

Wendy van Opbergen

Traffic manager legal & finance