Training Conversie Optimalisatie

Meer verkopen, downloads, e-mailadressen of verkeer naar je website? Dat bereik je met conversie-optimalisatie, oftewel CRO (Conversion Rate Optimization). Het is dé manier om je digitale platformen gedurende een continu en doorlopend proces te verbeteren. Dat klinkt inderdaad als een tijdrovende klus, waarvoor je vanzelfsprekend enige kennis van zaken voor nodig hebt. Laten we daar nu precies het fijne vanaf weten – en jij misschien ook wel na deze training.

CRO is veel meer dan A/B testen

In deze basistraining conversie-optimalisatie delen onze CRO-kenners hun enthousiasme en kennis over het wonderschone optimalisatie-vak graag met jou. En voordat we gaan gooien met termen als A/B en multivariate testing, leggen we haarfijn uit wat CRO in beginsel inhoudt. Zo heeft conversie-optimalisatie niet alleen invloed op je digitale platformen, maar ook op de ontwikkelingen binnen je organisatie. Je kunt je voorstellen dat je als vooruitstrevend bedrijf snel wil inspelen op zaken als een wijziging in de samenstelling van je doelgroep of relevante technologische ontwikkelingen.

Conversie-optimalisatie houdt ook in dat je beter inzicht krijgt in de manier waarop je klanten zich bewegen over je online platformen. Laat het websiteverkeer bijvoorbeeld een stijgende lijn zien, welke zich vervolgens niet doortrekt in de aankopen? Dan kun je er de vinger op leggen dat er ergens een kink in de kabel zit. Middels het nauwkeurig in kaart brengen van de route van je klant, kun je op de juiste manier en op het moment suprême inspelen op de behoeften van deze klant. Daar wil je vast meer over weten, toch? Komt goed uit, want hier kun je je aanmelden voor onze basistraining conversie-optimalisatie.

“A good first impression isn’t just about design, but also how fast that design loads”

– Tommy Walker

Na afloop van deze training..
/ durven we te zeggen dat je vast net zo enthousiast bent over conversie-optimalisatie als onze trainers.
/ merk je hoogstwaarschijnlijk al snel dat er eigenlijk altijd wel iets te optimaliseren valt. Top! Noteer dan ook zeker je bevindingen, voer ze door en doe er je voordeel mee!
/ krijg je inzicht in de manier waarop je klant zich beweegt over je digitale platformen en hoe je deze beter van dienst kunt zijn.
/ kun je eigenhandig een essentiële 0-meting opzetten.
/ weet je dat A/B testing niet bij elke case ‘the way to go’ is om toe te passen voor conversie-optimalisatie.
/ hopen we je natuurlijk graag opnieuw te zien voor één van onze andere online marketing of expert trainingen.

Klinkt goed? Neem contact op met mij voor meer informatie!

Wendy van Opbergen

Traffic manager legal & finance