Adverteren via Microsoft Ads (voorheen Bing) heeft diverse overeenkomsten met adverteren via Google. Het verschil zit ‘m in de mogelijkheden, deze zijn iets beperkter en daarmee wordt Microsoft Ads gezien als minderwaardig. Toch doe je er goed aan om dit advertentieplatform niet uit te sluiten in je marketingstrategie. Tijdens deze training vertellen we je waarom beide advertentieplatformen ertoe doen én hoe je deze optimaal kunt benutten.
Omdat de concurrentie in de meeste branches minder aanwezig is in Microsoft dan in Google, liggen de klikprijzen van Microsofts advertentieplatform een stuk lager. Je vergroot bovendien je online zichtbaarheid. Er is namelijk een complete doelgroep die zijn of haar zoektocht altijd en alleen start via Microsoft; zij komen daardoor simpelweg niet in aanraking met de advertenties van Google. Terug naar de concurrentie: omdat deze minder vertegenwoordigd is, ligt het doorklikratio of Click Through Rate (CTR) op je advertenties doorgaans een stuk hoger.
Onze SEA-specialisten nemen je tijdens deze training mee in de mogelijkheden van Google Ads en Microsoft Ads. Bij beide advertentieplatformen geldt: de advertentie moet zo relevant mogelijk zijn voor je klant. Daarom leer je allereerst hoe je een advertentie zo goed mogelijk kan laten aansluiten op een zoekopdracht, hoe je een campagne aanmaakt via Google Ads en hoe je deze vervolgens ook kunt optimaliseren voor gebruik middels Microsoft Ads.
Na afloop van deze training..