Training Google Analytics

Van alle tools die je kunt gebruiken voor het verzamelen, verwerken en analyseren van data, is Google Analytics toch wel één van de meest bekende (en misschien ook wel meest gebruikte) tools. Hiermee kom je van alles te weten over het gedrag van je websitebezoekers. De grote hoeveelheid opties om data te analyseren kan het echter bemoeilijken om er iets begrijpelijks van te breien. Gelukkig maken onze specialisten je graag wegwijs in dit prachtige data-doolhof, want als je weet hoe het in elkaar steekt, gaat er een wereld voor je open.

Websiteverkeer optimaal doorspitten

In deze basistraining leer je hoe je middels Google Analytics websiteverkeer kunt verzamelen, verwerken, selecteren en analyseren. Met de juiste kennis over de verschillende instellingen, filters en segmenten kun je alle binnengekomen data dusdanig inrichten en inzetten voor uiteenlopende (marketing)doeleinden. Dat geldt bijvoorbeeld voor de optimalisatie en een effectieve inrichting van je website, welke zorgen voor de verhoging van omzet of bepaalde aanvragen en waarmee je inzicht krijgt in de herkomst van traffic.

Het mooie van Google Analytics is dat je heel nauwkeurig kan nagaan wat de kwaliteit van een bepaalde campagne, advertentiegroep of zoekwoord is. Vervolgens kun je met deze informatie ook achterhalen in hoeverre deze kwaliteit zich verhoudt tot die van andere campagnes, organisch verkeer of ten opzichte van verschillende bronnen. Met bronnen doelen we op de verschillende platformen waaruit er verkeer binnenkomt. Je kunt je voorstellen dat je met deze bevindingen zeer concreet en doelgericht te werk kunt. Ben je benieuwd hoe het verkeer op jouw platformen zich beweegt en hoe je hierop kunt inspelen? Meld je dan hier aan voor de training Google Analytics.

Krijg meer inzicht in de resultaten van je (online) marketingactiviteiten

Na afloop van deze training:
/ kun je vast niet wachten om aan de slag te gaan met de uiteenlopende segmentatiemogelijkheden om vervolgens interessante ontdekkingen te doen met data van jouw websitebezoekers
/ weet je op welke manier je de data uit Google Analytics kunt inzetten ten gunste van jouw bedrijf
/ krijg je meer inzicht in de resultaten van je (online) marketingactiviteiten
/ zie je hoe je websitebezoekers zich voortbewegen op je website en kun je deze bevindingen meteen meenemen in optimalisaties en bij toekomstige publicaties
/ hopen we je natuurlijk graag opnieuw te zien voor één van onze andere online marketing of expert trainingen.

Klinkt goed? Neem contact op met mij voor meer informatie!

Wendy van Opbergen

Traffic manager legal & finance