Van alle tools die je kunt gebruiken voor het verzamelen, verwerken en analyseren van data, is Google Analytics toch wel één van de meest bekende (en misschien ook wel meest gebruikte) tools. Hiermee kom je van alles te weten over het gedrag van je websitebezoekers. De grote hoeveelheid opties om data te analyseren kan het echter bemoeilijken om er iets begrijpelijks van te breien. Gelukkig maken onze specialisten je graag wegwijs in dit prachtige data-doolhof, want als je weet hoe het in elkaar steekt, gaat er een wereld voor je open.
In deze basistraining leer je hoe je middels Google Analytics websiteverkeer kunt verzamelen, verwerken, selecteren en analyseren. Met de juiste kennis over de verschillende instellingen, filters en segmenten kun je alle binnengekomen data dusdanig inrichten en inzetten voor uiteenlopende (marketing)doeleinden. Dat geldt bijvoorbeeld voor de optimalisatie en een effectieve inrichting van je website, welke zorgen voor de verhoging van omzet of bepaalde aanvragen en waarmee je inzicht krijgt in de herkomst van traffic.
Het mooie van Google Analytics is dat je heel nauwkeurig kan nagaan wat de kwaliteit van een bepaalde campagne, advertentiegroep of zoekwoord is. Vervolgens kun je met deze informatie ook achterhalen in hoeverre deze kwaliteit zich verhoudt tot die van andere campagnes, organisch verkeer of ten opzichte van verschillende bronnen. Met bronnen doelen we op de verschillende platformen waaruit er verkeer binnenkomt. Je kunt je voorstellen dat je met deze bevindingen zeer concreet en doelgericht te werk kunt. Ben je benieuwd hoe het verkeer op jouw platformen zich beweegt en hoe je hierop kunt inspelen? Meld je dan hier aan voor de training Google Analytics.
Na afloop van deze training: