Training Google Tag Manager

Google Tag Manager draait simpel gezegd om het aanmaken en beheren van zogenoemde ‘tags’. Met andere woorden: stukjes code waarmee je gegevens kunt verzamelen over een specifieke website, zoals info over hoe deze wordt gebruikt. Correct gebruik van deze tags draagt positief bij aan de performance van een website en andersom geldt hetzelfde.

Beheer de gegevensmeting

Websites zijn tegenwoordig complexer en veelomvattender dan ooit. Om deze reden kan het een behoorlijk omslachtig klusje zijn om de analyse- en marketingtags voor je website te beheren. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van een Facebook pixel, LinkedIn tag of een Hotjar Script. In deze basiscursus Google Tag Manager leggen we onder meer uit hoe onjuiste of overbodige tags de gegevensmeting onverhoopt kunnen verstoren, wat als gevolg kan hebben dat de overvloed aan data niet meer te ordenen valt.

Google Tag Manager + Google Analytics

Om het beheer van alle tags overzichtelijk te houden kun je deze samenbrengen op één plek. Je raadt het al, dat is Google Tag Manager. Middels deze tool kun je te allen tijde je tags bekijken, aanpassen, toevoegen en verwijderen. Ook is het goed om te weten dat deze tool eigenlijk niks voorstelt zonder gebruik (en begrip) van Google Analytics, waarin je kunt zien hoe de data uit de tags presteren. Dat klinkt in feite als een vrij eenvoudige taak, maar heeft toch wat haken en ogen. Wist je bijvoorbeeld dat één verkeerde tag al je codes kan beïnvloeden? Precies, het vergt dus enige nauwkeurigheid. Ook zin om het beheer van je tags in eigen hand te nemen? Meld je dan hier aan voor onze training Google Tag Manager.

“Half the money I spend on advertising is wasted. The trouble is I don’t know which half.”

– John Wanamaker

Na afloop van deze training..
/ vraag je je hoogstwaarschijnlijk eerst af waarom je nooit eerder bent begonnen met het gebruik van Google Tag Manager voor het beheren van al je tags.
/ weet je hoe je binnen enkele minuten een nieuwe tag kunt toevoegen aan de broncode van een website.
/ kun je vast niet wachten om te ontdekken hoe jouw tags presteren en in hoeverre deze de website prestaties positief/negatief beïnvloeden.
/ heb je geen webbouwer meer nodig om bepaalde tags door te meten of toe te voegen aan de broncode van je website, maar kun je dit helemaal zelf monitoren.
/ hopen we je natuurlijk graag opnieuw te zien voor één van onze andere online marketing of expert trainingen.

Klinkt goed? Neem contact op met mij voor meer informatie!

Wendy van Opbergen

Traffic manager legal & finance