Op een bepaald moment, met een bepaalde boodschap je doelgroep bereiken? Dat krijg je zoal voor elkaar met een kwalitatief staaltje social media advertising. Denk aan platformen als Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest. De data die we hieruit verkrijgen, zoals zoek-, klik- en leesgedrag, helpen je met het bepalen van zogenoemde touch points in de customer journey.
In deze basistraining social media advertising nemen onze Social Media-specialisten je mee in de wereld van adverteren binnen Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest. Deze zeer populaire social platformen worden veelvuldig gebruikt door jouw doelgroep, dus is het dé plek bij uitstek om op de juiste manier te adverteren. Vanzelfsprekend kun je met verschillende uitgangspunten starten met adverteren, zoals het opwekken van interactie, vergroten van je naamsbekendheid of simpelweg de verkoop van producten en diensten.
Elk social media platform heeft weer andere voor- en nadelen. Dit geldt niet alleen voor de manier waarop er geadverteerd kan worden, maar ook met welk doel mensen gebruik maken van een bepaald medium. Je kunt je voorstellen dat Instagram bij uitstek geschikt is voor inspirerende, visueel aantrekkelijke beelden en boodschappen, dat LinkedIn een match is met zakelijk georiënteerde advertising doeleinden en dat Facebook dé plek is om je community op de hoogte te houden van belangrijke updates en evenementen.
– Chris Brogan
Na afloop van deze training..