Twitter organisch

Twitter wordt steeds minder vaak meegenomen in de social media strategie van bedrijven. Mede door de opkomst van nieuwe social media platformen en door de groei hiervan moet Twitter het steeds vaker afleggen tegen haar concurrenten. Echter is het aantal gebruikers op Twitter de afgelopen jaar niet afgenomen. Met bijna 3 miljoen Nederlandse gebruikers blijft het dus een platform om serieus te nemen. Betekent dit dat elk bedrijf massaal Twitter moet gaan aanmaken? Dat ligt er helemaal aan: wie is je doelgroep, en wat zijn je doelstellingen?

Wanneer we een strategisch plan opstellen is het uiteraard belangrijk om te kijken wie de doelgroep is en waar deze zich bevindt. Ook Twitter zal meegenomen worden in deze overweging. Is de doelgroep aanwezig op een regelmatige basis? Dan gaan we kijken op welke manier we deze via het platform kunnen aanspreken.

Content op Twitter

Welke content doet het nu goed op Twitter? Een belangrijk onderdeel van bereik genereren binnen Twitter zit hem in de zoekfunctie. Het is dus belangrijk om relevante hashtags te gebruiken die ervoor zorgen dat gebruikers jouw tweets vinden die naar jouw content opzoek zijn.

Twitter is een vluchtig medium. Content blijft altijd vindbaar, maar een tweet kan snel verdwijnen in een tijdlijn. Het is daarom van belang om inhoud te blijven herhalen. Uiteraard niet in precies dezelfde woorden, maar steeds in een andere verpakking. Ook helpt het toevoegen van media, zoals een afbeelding die in het oog springt, bij het opvallen op een tijdlijn.

Een vliegende start met FindFactory

De doelgroep bepalen, vinden en aanspreken. Dat kunnen we bij FindFactory als geen ander. Ben je ook benieuwd of jij je op Twitter moet gaan begeven? Neem eens contact met ons op!

Wil je meer weten over Twitter en haar advertentiemogelijkheden? Neem dan vooral hier eens een kijkje!

Neem contact op met...

Marlotte van den Dries

Social media & content manager

marlotte@findfactory.nl
013 - 8200164