Blog

Een kijkje in de fabriek: onze creation-afdeling


Maak kennis met Amber

“Mijn naam is Amber Franken. Momenteel zit ik in de afrondende fase van de opleiding Academy for Creative Economy aan Fontys Hogeschool in Tilburg. Hiervoor ben ik druk bezig met het schrijven van mijn scriptie. FindFactory is de perfecte springplank voor jong talent die kansen willen aangrijpen.

De creatieve dienst opzetten en FindFactory positioneren als een ‘creative agency’ is mijn voornaamste doel. Hierbij kijk ik voornamelijk naar FindFactory als merk, wat de doelgroep verlangt en hoe deze creatieve tak eruit komt te zien. Daarnaast werk ik in het bedrijf mee aan te gekke cases.”

FIND: de zoektocht naar een merk

“Waar ik mij voornamelijk op focus zijn de branding en conceptontwikkeling van onze klanten. Niks is belangrijker dan je bedrijf goed en sterk neerzetten. Dit vormt namelijk de basis voor alles wat je in de toekomst gaat doen. Het is dus noodzakelijk dat we jouw merk bij FindFactory onder een vergrootglas leggen. Wie ben je? Waar sta je voor? En wat zijn de doelen die je wil behalen? Allemaal zaken die je jezelf continu moet afvragen.

Hoe we dit binnen FindFactory doen? Via uitgebreide merkstrategiesessies met de klant. Dat komt neer op het neerzetten van jouw bedrijf en merkimago. Een sterke missie en visie formuleren, kernwaarden achterhalen en ervoor zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Na deze merksessie leveren we bij de klant een zogenoemd ‘brandbook’ aan, waarin het merk van de klant duidelijk wordt omschreven. Dit zal de basis en leidraad zijn voor alle campagnes en (online) uitingen die de doelgroep gaat zien.”

“Het mooiste aan creatie is dat dit door het gehele proces inzetbaar is en moet zijn. De uitingen op jouw website, hoe positioneer je jezelf op de markt, een nieuw product/idee naar buiten willen brengen. Concepting is iets wat je overal bij nodig hebt. Het zorgt ervoor dat jouw kern en verhaal naar buiten wordt gebracht, dat de klant weet wat je doet en weet waar je voor staat. Het is het tofste en meest creatieve beroep waar ik met veel passie doe.”

FACT: wist je dat…

“Wist je dat veel mensen denken dat een bedrijfsvisie enorm lang moet zijn? Niks is minder waar. Een visie bestaat uit maximaal twee zinnen die gericht zijn op jouw bedrijf en ambitie. Het is toegankelijk en helder. Neem als voorbeeld de visie van Nike: ‘Iedereen die een lichaam heeft, is een atleet’. De visie van FindFactory is: ‘Vinden waar zij naar op zoek zijn’.”

FACTORY: Ambers creaties

“Zodra de basis staat als een huis, kunnen we verder met het naar buiten dragen van het verhaal. Socialmediakanalen die ingezet moeten worden, website optimalisatie en je online vindbaarheid vergroten. Dat is hoe FindFactory als een geoliede machine te werk gaat. En wat het bedrijf zo leuk maakt: de korte lijntjes en goede samenwerkingen, zowel met de klant als onderling.

Op deze manier kunnen we samen de beleving nog beter naar voren brengen in een merk of concept – en jou als klant overweldigen met te gekke creaties. Tijdens mijn afstudeerstage heb ik FindFactory al neer mogen zetten met een nieuwe merkidentiteit. De bovenstaande visie is geformuleerd, bijpassende kernwaarden zijn sterk neergezet en het merk is gepresenteerd aan het team.

Nu het bedrijf binnen het team onder het vergrootglas ligt, is het belangrijk om het merk sterk naar buiten te dragen. Houd de socials en website in de gaten, want er gaan heel veel te gekke dingen aankomen waar ik mijn steentje aan mag bijdragen!” 😊

 


Wil jij net als Amber ook een uitdagende stageplek bemachtigen bij FindFactory? We zijn nog op zoek naar een enthousiaste HR-stagiair(e) En.. Vergeet niet regelmatig een kijkje te nemen op onze website voor meer verhalen vanuit onze factory.

Updates in
je mailbox?

Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief