Google
Analytics 4

Google Analytics, momenteel bekend als Universal Analytics, is één van de meest bekende dataverwerkers binnen online marketing en gaat in juli 2023 over naar Google Analytics 4. Dit brengt een hoop verandering met zich mee, zowel visueel als qua inhoud, begrippen en attributiemodellen. Beheers je deze – gratis te gebruiken – datatool? Dan leer je websitebezoekers nét wat beter kennen en kun je nuttige inzichten direct toepassen. Hoe? Leggen we hieronder uit.

LEER JE WEBSITE
BEZOEKERS KENNEN

Tijdens onze Google Analytics 4 trainingen bespreken we hoe je de data van jouw websiteverkeer verzamelt, verwerkt, selecteert én analyseert. Ook bespreken we wat de verschillen zijn tussen Universal Analytics en Google Analytics 4. Met de juiste  theoretische en praktische kennis over verschillende instellingen, filters en segmenten kun je alle data gestructureerd inrichten en inzetten voor (marketing)doeleinden. Bijvoorbeeld het verhogen van de omzet, inzicht in waar je websitebezoekers vandaan komen en het optimaliseren van je website.

Dankzij deze tool kun je specifiek nagaan wat de kwaliteit van een bepaalde campagne, advertentie of zoekwoord is. Dit kun je vervolgens vergelijken met de kwaliteit van het verkeer dat uit andere platformen komt, zoals organisch, direct of social media.

Benieuwd wat je kunt leren van het verkeer naar en op jouw website? Meld je aan voor een training en ontdek het snel.

  • Basic training 
  • Advanced training 
  • Training op maat 

Meer informatie nodig?

Een training op jouw niveau

Of je nu al eerdere ervaring hebt met Universal Analytics, Google Analytics 4 óf from scratch moet beginnen. Met een basic of advanced training kan iedereen op een passende manier nieuwe kennis opdoen. En heb je specifieke wensen of een uitdagend vraagstuk? Vraag dan een training op maat aan.

Beginner?

Kies voor een basic training

In deze basic training leer je:

  • Wat Google Analytics 4 is.
  • Hoe je de online tool kunt gebruiken en welke mogelijkheden er zijn.
  • Op welke manier je de belangrijkste data verzamelt.
  • Welke instellingen en filters relevant zijn.

 

LEES MEER

Praktisch programma

Vooraf krijg je een voorbereidingsopdracht, tijdens de training maak je opdrachten en naderhand ontvang je een naslagwerk.

DUUR

De basic training Google Analytics 4 duurt één dagdeel.

VOORKENNIS & BENODIGDHEDEN

Voorkennis is niet nodig voor deze training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.

INVESTERING

De investering van een basic training bedraagt €595,- excl. BTW.

 

Meld je aan voor deze training

Al enige ervaring?

Kies voor een advanced training

In deze advanced training leer je:

  • Gericht data verwerken, selecteren en analysereen.
  • Uitgebreid toepassen van filters, instellingen en segmenten.
  • Hoe je de tool kunt inzetten voor optimalisatie van je website.

 

LEES MEER

Praktisch programma

Vooraf krijg je een voorbereidingsopdracht, tijdens de training maak je opdrachten en naderhand ontvang je een naslagwerk.

DUUR

De advanced training Google Analytics 4 duurt één dagdeel.

VOORKENNIS & BENODIGDHEDEN

Voorkennis is vereist voor deze training. Bekijk voor de zekerheid de inhoud van de basic training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.

INVESTERING

De investering van een advanced training bedraagt €895,- excl. BTW.

 

Meld je aan voor deze training

 

 

Elke organisatie, persoon of kennisvraag is uniek. In onze Academy kun je daarom ook op maat gemaakte trainingen en trajecten volgen. De trainers richten zich dan specifiek op zaken die voor jou en je organisatie relevant zijn.

We werken bovendien met (beschikbare) data van je organisatie, zodat je alle opgedane kennis direct kunt toepassen in de praktijk. Kortom, een training die gegarandeerd toegevoegde waarde levert.

 

VRAAG EEN TRAINING OP MAAT AAN

VOLG EEN TRAINING
OP MAAT

Combineer en
leer meer

Onze trainingen zijn goed met elkaar te combineren. Zeker als ze binnen hetzelfde vakgebied vallen. Zo kun je jezelf blijven ontwikkelen. Een training Google Analytics 4 sluit perfect aan op:

WE SAY

“Er wordt gekeken naar vragen van de trainee en op je eigen tempo door Google Analytics gegaan. Superduidelijke uitleg. Je merkt dat de trainer er echt verstand van heeft.”

Vivian Venmans

Online Marketeer - Zonnelux