Google
Analytics 4

Google Analytics, momenteel bekend als Universal Analytics, is één van de meest bekende dataverwerkers binnen online marketing en gaat in juli 2023 over naar Google Analytics 4. Dit brengt een hoop verandering met zich mee, zowel visueel als qua inhoud, begrippen en attributiemodellen. Beheers je deze – gratis te gebruiken – datatool? Dan leer je websitebezoekers nét wat beter kennen en kun je nuttige inzichten direct toepassen. Hoe? Leggen we hieronder uit.
LEER JE WEBSITE
BEZOEKERS KENNEN
Tijdens onze Google Analytics 4 trainingen bespreken we hoe je de data van jouw websiteverkeer verzamelt, verwerkt, selecteert én analyseert. Ook bespreken we wat de verschillen zijn tussen Universal Analytics en Google Analytics 4. Met de juiste theoretische en praktische kennis over verschillende instellingen, filters en segmenten kun je alle data gestructureerd inrichten en inzetten voor (marketing)doeleinden. Bijvoorbeeld het verhogen van de omzet, inzicht in waar je websitebezoekers vandaan komen en het optimaliseren van je website.
Dankzij deze tool kun je specifiek nagaan wat de kwaliteit van een bepaalde campagne, advertentie of zoekwoord is. Dit kun je vervolgens vergelijken met de kwaliteit van het verkeer dat uit andere platformen komt, zoals organisch, direct of social media.
Benieuwd wat je kunt leren van het verkeer naar en op jouw website? Meld je aan voor een training en ontdek het snel.
- Basic training
- Advanced training
- Training op maat
Een training op jouw niveau
Of je nu al eerdere ervaring hebt met Universal Analytics, Google Analytics 4 óf from scratch moet beginnen. Met een basic of advanced training kan iedereen op een passende manier nieuwe kennis opdoen. En heb je specifieke wensen of een uitdagend vraagstuk? Vraag dan een training op maat aan.
Beginner?
Kies voor een basic training
In deze basic training leer je:
- Wat Google Analytics 4 is.
- Hoe je de online tool kunt gebruiken en welke mogelijkheden er zijn.
- Op welke manier je de belangrijkste data verzamelt.
- Welke instellingen en filters relevant zijn.
Praktisch programma
Vooraf krijg je een voorbereidingsopdracht, tijdens de training maak je opdrachten en naderhand ontvang je een naslagwerk.
DUUR
De basic training Google Analytics 4 duurt één dagdeel.
VOORKENNIS & BENODIGDHEDEN
Voorkennis is niet nodig voor deze training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.
INVESTERING
De investering van een basic training bedraagt €595,- excl. BTW.
Al enige ervaring?
Kies voor een advanced training
In deze advanced training leer je:
- Gericht data verwerken, selecteren en analysereen.
- Uitgebreid toepassen van filters, instellingen en segmenten.
- Hoe je de tool kunt inzetten voor optimalisatie van je website.
Praktisch programma
Vooraf krijg je een voorbereidingsopdracht, tijdens de training maak je opdrachten en naderhand ontvang je een naslagwerk.
DUUR
De advanced training Google Analytics 4 duurt één dagdeel.
VOORKENNIS & BENODIGDHEDEN
Voorkennis is vereist voor deze training. Bekijk voor de zekerheid de inhoud van de basic training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.
INVESTERING
De investering van een advanced training bedraagt €895,- excl. BTW.
Elke organisatie, persoon of kennisvraag is uniek. In onze Academy kun je daarom ook op maat gemaakte trainingen en trajecten volgen. De trainers richten zich dan specifiek op zaken die voor jou en je organisatie relevant zijn.
We werken bovendien met (beschikbare) data van je organisatie, zodat je alle opgedane kennis direct kunt toepassen in de praktijk. Kortom, een training die gegarandeerd toegevoegde waarde levert.
VOLG EEN TRAINING
OP MAAT

Combineer en
leer meer


WE SAY
“Er wordt gekeken naar vragen van de trainee en op je eigen tempo door Google Analytics gegaan. Superduidelijke uitleg. Je merkt dat de trainer er echt verstand van heeft.”
Vivian Venmans
Online Marketeer - Zonnelux
