Blog

FunFactory: teruggooi naar 2019

We zitten intussen alweer een poosje in 2020, maar na een bruisende start maakten we ook nog even tijd om terug te blikken naar het afgelopen jaar. Beter laat dan nooit, toch? Wat oprichter Rob Bogaers betreft was 2019 een jaar waarin groei bovenaan stond. En dan niet alleen in termen van omzet en mensen (én de eerste FindFactory baby), maar voornamelijk in kwaliteit van de complete dienstverlening.


Rob: ‘De competenties die we in 2019 hebben ontwikkeld zijn eigenlijk de allermooiste vorm van groei binnen FindFactory. We zijn ons meer en meer aan het ontpoppen tot een volledige digital performance agency met uiteenlopende specialisaties. Dat betekent ook dat we hierin flink hebben geïnvesteerd – en voorlopig zeker blijven doen. De toenemende behoefte voor concrete doelstellingen bij onze klanten, waarbij we sturen op hele harde doelen, motiveerde ons daarnaast enorm om het gevraagde of gewenste kennisniveau zelf in huis te halen.’

Teamuitje Efteling


Samensmelten en ‘water geven’

‘Om te voldoen aan de wens voor concrete doelstellingen zijn we vorig jaar begonnen aan een zogenoemde samensmelting tussen onze diensten. Op deze manier onderzochten we hoe we klanten zo volledig mogelijk konden ondersteunen én begeleiden in het behalen van de gestelde doelen. Hieruit merkten we op dat we telkens ook maar één onderdeel water konden geven, als we slechts één dienst uit handen namen.

Als we in hetzelfde geval aan de slag kunnen met meerdere diensten, kunnen we aanzienlijk meer betekenen en behalen voor de klant. De verschillende, benodigde kanalen moeten daarvoor zowel bij ons op kantoor als bij de klant meer kennis met elkaar delen, duidelijk communiceren én tegelijkertijd de doelen nauwlettend in het oog houden. Denk in termen van bereik, traffic, conversies, awareness, etc.’

“Deze manier van werken vergt een behoorlijke omslag van onze mindset.”

‘Een ander voordeel van het toepassen van meerdere specialisaties bij één klant, is dat we per maand kunnen bepalen hoe we onze inspanningen verdelen en welke afzonderlijke dienst meer aandacht en dus tijd vraagt voor het optimale resultaat. Met deze werkwijze draaien we letterlijk op de meest efficiënte manier aan de knoppen. Hierdoor zien we niet alleen kansen, maar ook bedreigingen. Het houdt ons én de betreffende klant scherp.

Bijkomend voordeel is overigens ook dat we onze transparantie in werkzaamheden tot in de puntjes kunnen communiceren naar de klant. Wat vervolgens weer zorgt voor extra nuttige tussentijdse updates en overleggen tussen zowel onze marketeers als die van een klant. Vanzelfsprekend vergt deze manier van werken een behoorlijke omslag van onze mindset. Eentje die we niet van de een op de andere dag hebben bewerkstelligd. Gelukkig maar, want Rome is ook niet in één dag gebouwd.’


Stimuleer de funfactor

‘Waar ik als ondernemer veel waarde aan hecht, is het liberale karakter op de werkvloer. Zowel in het algemeen als bij FindFactory zelf. Ik vind het belangrijk dat medewerkers de vrijheid hebben om zich (verder) te ontwikkelen en kennis op te doen. Bijvoorbeeld tijdens evenementen gericht op een bepaalde expertise, zowel in Nederland als het buitenland, maar ook bij concurrenten.

We leven in een wereld waar de kennis letterlijk op straat ligt. Je hoeft maar te googelen of een post op social media te plaatsen en je krijgt gegarandeerd talloze reacties van uiteenlopende personen. Het is dan ook prettig als je kunt bijdragen aan een bepaalde funfactor op kantoor. En vooral wat betreft dat laatste ben ik érg trots op ons gehele team, want iedereen heeft zichtbaar plezier in hun werk!’


Over kennis opdoen en funfactor gesproken, we zaten niet louter stil op onze thuisbasis in Tilburg. Zo lieten onze marketeers hun gezicht zien op onder meer onderstaande events én bliezen we zo nu en dan stoom af tijdens onze teamuitjes.

What’s next? Blijf op de hoogte door ons te volgen op Instagram, Facebook of LinkedIn

 


Ben je na het lezen van bovenstaande benieuwd hoe we in 2020 kunnen starten met het behalen van belangrijke marketingdoelstellingen voor jouw bedrijf? Schroom dan niet om contact op te nemen met één van onze marketeers óf kom eens langs op ons kantoor in Tilburg!

Updates in
je mailbox?

Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief