cases

Tapijtcentrum Nederland

Een samenwerking waarin we ons thuis voelen

Sinds 2017 werken wij trots samen met Tapijtcentrum Nederland. Wat begon als ondersteuning bij social media, is door de jaren heen uitgegroeid tot een multidisciplinaire samenwerking met SEO, SEA en contentmarketing. In deze case vertellen we je alles over onze jarenlange partnership vol successen én leerpunten.

Over Tapijtcentrum Nederland

Tapijtcentrum Nederland staat bekend als hét adres voor vloeren en raamdecoratie. Vakmanschap, kwaliteit en deskundig interieuradvies staan bij hen voorop. Ze zetten zich vol in op groei en professionalisering, ook op online gebied. En daar staat FindFactory hen met plezier bij.

Crossmediale strategie met een trotse terugblik

Tapijtcentrum vergrootte haar online zichtbaarheid met een crossmediale strategie. Onze SEO-, SEA-, content- en social media-marketeers werkten samen aan een videocommercial met een creatieve knipoog. Spoiler: niet alleen in de film Aladdin komen vliegende tapijten en magische (woon)wensen voorbij!

De social campagne was geïnspireerd en gepland rondom de filmrelease van Aladdin. Dit bleef niet onopgemerkt: we ontvingen zelfs een nominatie voor Beste Brabantse commercial 2022. En ja, daar zijn we best wel trots op!

Bekijk de video:

Online beter gevonden worden met SEO-oplossingen

Tapijtcentrum streeft ernaar om hun online zicht- en vindbaarheid te vergroten. Dit doel vraagt om een toename van organisch verkeer naar hun website. Hierbij optimaliseren we webcontent en de techniek achter de webpagina’s.

Dankzij het uitvoeren van regelmatig zoektermenonderzoek, krijgen we meer zicht op wat er moet gebeuren. De ene keer is dat het optimaliseren van content op bestaande webpagina’s. Een andere keer biedt het maken van nieuwe landingspagina’s de uitkomst.

Pinterest marketing is here to stay

Mensen gebruiken actief Pinterest om op zoek te gaan naar wooninspiratie. Niet gek dat dit platform bijzonder relevant is voor Tapijtcentrum. We legden daarom de afgelopen twee jaar een sterke focus op Pinterest marketing. De lancering van het Pinterest-account voor Tapijtcentrum zorgde al voor een gemiddeld aantal van 600k maandelijkse weergaven.

TIP: In een eerder geplaatste blog van ons lees je meer over het belang van dit platform en ontdek je waarom Pinterest shopping een must is in jouw social strategie.

Slimme aanpak voor meer online én offline bezoek

Online gevonden worden is natuurlijk hartstikke mooi, maar bezoekers willen vaak materialen ook nog fysiek ervaren. Met slimme call-to-actions stimuleren we winkelbezoeken naar één van de 21 winkels van Tapijtcentrum. Daarnaast onderzoeken we continue relevante en actuele zoektermen. Op basis van deze data passen we webcontent aan waar nodig.

Onze SEA-specialisten analyseren populaire en veel gezochte productcategorieën en creëren relevante gesponsorde teksten. SEA kijkt ook naar verbeterpunten en kansen op landingspagina’s die we inzetten voor online advertenties. Zo bereiken zoekmachine-advertenties effectief de doelgroep én stimuleren ze conversies door te voorzien van de juiste content.

Een samenwerking die staat als een huis

Net als in elke andere relatie leer je elkaar beter kennen én leer je ook steeds meer van elkaar.  En daar kan je alleen van groeien, vinden wij. Als partner delen we het liefst alleen maar positieve punten, maar nu focussen we ook op groeimogelijkheden. Mede door Tapijtcentrum kijken we daarom kritischer naar kansen voor optimalisatie en verbetering.

Deze consistente drang naar verbetering en de persoonlijke communicatie zorgen ervoor dat we ons thuis voelen in deze duurzame en constructieve samenwerking.

Updates in
je mailbox?

Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief