cases

Zonnelux

Zonnelux' weg naar een succesvolle online marketingstrategie

Zonnelux wilde graag online goed gevonden worden door potentiële klanten. Zij vonden in FindFactory de ideale partner om deze ambities waar te maken. Deze case geeft een inkijkje naar onze samenwerking, waarin we een indrukwekkende groei hebben gerealiseerd.

Spectaculaire groei in organisch websiteverkeer

Zes jaar geleden klopte Zonnelux bij ons aan met een duidelijk doel voor ogen. Als bedrijf met een relatief kleine marketingafdeling, merkten ze dat veel kansen op het gebied van online marketing onbenut bleven. Hoewel Zonnelux zich ook bezighield met offline marketing, ontbrak het hen aan een volwaardige focus op het online aspect.

Het Brabantse familiebedrijf, dat een van de grootste aanbieders in de Benelux is, had hulp nodig bij hun online positionering. In 2019 hebben we een webmigratie-traject succesvol uitgevoerd. Hierbij is de volledige websitestructuur aangepast. In samenwerking met het team van Zonnelux hebben we nieuwe pagina’s gecreëerd, wat resulteerde in een stijging van het organisch verkeer met maar liefst 250-300% ten opzichte van de oude website.

 

‘’FindFactory is een jong en dynamisch bedrijf waar allemaal leuke mensen werken. Eén van de hoogtepunten van onze samenwerking vond plaats in de coronatijd. Die periode heeft ons geen windeieren gelegd. Samen hebben we een mooie groei doorgemaakt, en dat is ook terug te zien in de cijfers.”

– Maurice van Zonnelux

Inspirerende en vindbare webcontent

De nieuwe website en verbeterde SEO-strategie vormden een solide basis voor de creatie en optimalisatie van webcontent. Onze content marketeers werken hierbij nauw samen met marketeers van Zonnelux. In het begin met name uitvoerend, tegenwoordig meer adviserend, ondersteunend én als sparringpartner. Dit met dank aan het volgen van meerdere contenttrainingen in een uitgebreid Academy-traject – daarover verderop meer.

Converterende campagnes in Google en Microsoft Bing

Ook door middel van SEA konden we iets voor Zonnelux betekenen. Door ze zichtbaar te maken op Google en Microsoft Bing komen de prachtige raamdecoraties al aan het begin van de sales funnel in beeld bij potentiële klanten. Het inzetten van zoek- en displaycampagnes hebben geleid tot een groeiende stroom van relevante websitebezoekers en gemiddeld 110 conversies per maand.

Een social media strategie die zijn vruchten afwerpt

Door de jaren heen hebben we een doelgerichte social media strategie ontwikkeld, specifiek gericht op Facebook, Instagram en Pinterest. De focus ligt op het inspireren van de doelgroep, het versterken van de merkidentiteit en het genereren van conversies. Dit hebben we met succes gedaan, zowel voor de Nederlandse als Vlaamse markt.

Elkaar naar een hoger niveau tillen met Academy

In 2022 en 2023 hebben wij in totaal 12 trainingen op maat gegeven aan Zonnelux. Tijdens deze trainingen zijn we aan de slag gegaan met hun eigen kanalen en bijbehorende data. Hierdoor kunnen ze nu zelf aan de slag met de contentplanning voor social media en het beheer van alle website content. Waar nodig ondersteunen wij, maar we zijn trots dat we met het Academy traject zoveel kennis hebben gedeeld.

 

‘’De training was superduidelijk en ik heb het idee dat ik deze werkzaamheden bijna direct kan oppakken.”

– Vivian van Zonnelux

Updates in
je mailbox?

Stay tuned! Schrijf je in en ontvang een aantal keer per jaar de nieuwste updates, interessante blogs en artikelen in je inbox.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief