Concept-
ontwikkeling

Wil je een nieuw product of dienst lanceren met een te gekke campagne? Een winactie opzetten met maximale impact onder je doelgroep? Of je naamsbekendheid vergroten met creatieve campagnes?
Wat je motivatie ook is, het wordt tijd dat de buitenwereld jouw visie gaat zien. Eentje die perfect past bij jouw identiteit.
Samen
van idee
naar een
plan
WAT HOUDT EEN CONCEPT IN?
Het begrip ‘concept’ is breed. Daarom vinden we het belangrijk om met creatieve meetings toe te werken naar een concreet plan. Een plan waar beide partijen warm van worden, zodat de uiteindelijke strategie staat als een huis.
Een stevige strategie is namelijk onmisbaar in de weg naar het einddoel. En elk doel vraagt weer om een andere aanpak, want afhankelijk hiervan bepalen we what it takes.
VERTROUWEN WINNEN ALS BASISPRINCIPE
Voor organisaties is het essentieel om het vertrouwen van consumenten te winnen. Het is zelfs een basisprincipe. Hoe meer manieren je als organisatie vindt om je open te stellen, hoe meer vertrouwen je opbouwt met de klant. Het wordt dan ook voor een groter publiek steeds zichtbaarder wat er binnen de organisatie afspeelt en waarom bepaalde keuzes worden gemaakt.
CONGRUENTIE TUSSEN DENKEN EN DOEN
Het gaat niet alleen om wat je communiceert naar buiten, maar je moet vooral met je gedrag laten zien wie je bent. Doe je ook daadwerkelijk wat je zegt te doen? Het is belangrijk om de consument niet uitsluitend als koper te zien, maar als iemand met wie je een relatie wil opbouwen. De consument wil het verhaal ervaren in elke ‘aanraking’ met het bedrijf.
Intern en extern
communicatief
de boel op orde

Conceptontwikkeling
Zo gaan we te werk
Analyse - slapende fase
Conceptdroom uitstippelen
Een concept is niet zomaar een idee. We starten met het analyseren van de markt. Speuren naar trends, ontwikkelingen en brengen behoeftes van de doelgroep boven water. De hieruit komende inzichten vormen de basis voor het concept.
Creatie - ontwakende fase
Concept laten ontwaken
De analyses en idealen vormen de rode draad voor de ontwikkeling van het concept. De naam, waarden, het beeld en de dragers vormen de uitgangspunten. In deze fase ontwikkelen en testen we het verhaal.
Realisatie - levende fase
Concept tot leven brengen
Tijd om jouw concept te laten zien. De uiteindelijke realisatie van het concept en lancering zullen in deze fase van start gaan.



WE SAY
“Voor een duurzame klantenrelatie kijk je verder dan rendement en economische waarde. Zorg voor zichtbaarheid en verbind de klant met jouw verhaal.”
Amber Franken
Projectmanager Creation
