Social media

Zeg je social, zeg je media. Het is de online omgeving waar we dagelijks, én in groten getale te vinden zijn. Ben je als bedrijf slecht vindbaar of zelfs helemaal afwezig op deze kanalen? Dan loop je een grote doelgroep mis. Het is daarom des te belangrijker om te werken aan je naam in de wereld van likes, shares en stories. Dat alles doen we dan wél met een vooraf bepaald doel. Brand building noemen we dat.

Maar wat is passende content bij jouw bedrijf, en op welk social media platform kun je dit het beste plaatsen? Het afstemmen van je content op zowel het kanaal als je doelgroep is ontzettend belangrijk om te bepalen. Meer weten? Lees gerust eens verder!

Facebook

Met meer dan 11 miljoen Nederlandse Facebookgebruikers kun je wel stellen dat elke denkbare doelgroep zich op het online platform bevindt. Maar hoe moet je je als bedrijf in het organische landschap profileren?

Aan de slag met Facebook

Instagram

Bij Instagram draait het allemaal om de visuele content. Prachtige foto’s en video’s die worden afgewisseld met hier en daar een grappige meme. Hoe doe je als bedrijf nu écht mee op dit platform?

Versla het Instagram algoritme

Pinterest

Wanneer je denkt aan het plaatsen van content op social media, komt Pinterest misschien niet als eerste in je op. Toch liggen hier voor veel branches enorme mogelijkheden. Ook voor jou?

Word een visuele inspiratiebron

LinkedIn

Dat LinkedIn het zakelijke platform binnen de sociale media is, dat weten we allemaal. Maar hoe ziet een ideale bedrijfspagina eruit? En hoe dragen je medewerkers bij aan het beeld van jouw merk?

Werk aan je digitale visitekaartje

Twitter

Waarin verschilt Twitter enorm van andere platformen als het gaat over engagement? Bij negatief geformuleerde posts is dit vaak vele malen hoger dan bij positief geformuleerde posts. Hoe dit komt? Mede omdat het vaak als nieuwsplatform wordt gezien.

Speel in op actualiteit

our stories

samen optimaliseren

Wij hebben succesvolle social media content geproduceerd voor onder andere:

Neem contact op met...

Marlotte van den Dries

Social media & content manager