LinkedIn is bij uitstek het zakelijke platform onder de social media kanalen. Voor gebruikers met een persoonlijke pagina wordt het onder meer gebruikt als digitaal cv en visitekaartje. Maar hoe zit dat eigenlijk met je bedrijfspagina?
WAT IS LINKEDIN?
LinkedIn is een social media platform gericht op professionals. Je kunt hier connecties maken met andere gebruikers, bedrijfspagina’s volgen, je CV weergeven en zelfs vacatures plaatsen, bekijken en solliciteren.
JOUW BEDRIJFSPAGINA ALS DIGITALE VISITEKAARTJE
Ook de pagina van een bedrijf op LinkedIn moet je eigenlijk zien als het visitekaartje van je bedrijf. Met mogelijkheden zoals het toevoegen van een tagline en een call to action button op de pagina is het steeds eenvoudiger geworden om jouw bedrijfsidentiteit te laten zien. Ook biedt LinkedIn de mogelijkheid om posts van werknemers te reposten. Deze kunnen dus heel goed worden betrokken bij het maken van relevante content.
Voor SEO-doeleinden is het ook van belang om je bedrijfspagina op LinkedIn goed in te richten en actief te houden. Wanneer er namelijk in zoekmachines naar jouw bedrijf wordt gezocht, is er een grote kans dat ook de LinkedIn pagina naar boven komt. Extra belangrijk dus dat de pagina een goede uitstraling heeft.
BEREIK JOUW DOELGROEP
LinkedIn maakt het mogelijk om op een relatief eenvoudige manier in contact te komen én blijven met zowel huidige als toekomstige klanten. Daarnaast bevinden je partners zich hoogstwaarschijnlijk ook op dit kanaal en is het wat professionaliteit betreft natuurlijk een invloedrijk platform. In de wereld van B2B advertising staat LinkedIn met stip op één.
BETROUWBAAR TARGETEN OP DE ZAKELIJKE MARKT
Met LinkedIn Ads kun je behoorlijk effectief adverteren in de B2B sector. Dit heeft echter wel een keerzijde: het heeft een prijskaartje. Door vooraf zorgvuldig te bepalen wie je doelgroep is, kun je het kostenplaatje in de hand houden. Daarnaast zijn alle resultaten perfect meetbaar, waardoor we je altijd kunnen voorzien van een betrouwbaar overzicht van alle uitgaven én opbrengsten. Dit alles wordt berekend op basis van kliks, per 1000 vertoningen óf – als je kiest voor een gesponsorde InMail – wanneer een bericht is afgeleverd.
WAAROM LINKEDIN MARKETING?
- LinkedIn is hét platform voor de zakelijke markt en is groeiende qua (actieve) gebruikers.
- Je kunt posts van werknemers reposten wat bruikbaar is bij het maken van relevante content.
- Door middel van een specifieke bedrijfsnaam, bedrijfstak of functietitel én demografische data kun je gericht targeten op een voor jou belangrijke doelgroep.
- Als je actief wordt met adverteren op LinkedIn, kun je onder andere meer leads genereren, je naamsbekendheid vergroten en sollicitanten werven voor vacatures.
- Met LinkedIn heb je altijd de volledige controle over het budget, want zodra je dit hebt ingesteld bepaal je zelf op welk moment je het stop zet.