Google Tag
Manager

Google Tag Manager draait ‘simpel’ gezegd om het aanmaken en beheren van zogenoemde tags. Oftewel stukjes code die gegevens verzamelen over een website, zoals informatie over het gebruik. Nuttig? Jazeker. Gebruik je het goed, dan verbetert het prestaties van een website. Andersom geldt hetzelfde. Tijd dus om jezelf wegwijs te maken in GTM.
BEHEER JE TAGS ALS
EEN PRO
Websites zijn complexer dan ooit tevoren. Dat vergt enige handigheid in het beheer van analyse- en marketingtags. Denk aan de Meta Pixel, LinkedIn tag en Hotjar Script. Om het beheer van alle tags overzichtelijk te houden kun je deze samenbrengen op één plek: Google Tag Manager.
Met GTM kun je nieuwe tags aanmaken en bestaande tags bekijken, wijzigen of verwijderen. Dat klinkt als een behapbare taak, maar heeft toch wat haken en ogen. Wist je dat één verkeerde tag al je codes kan beïnvloeden?
In onze trainingen over deze tool leer je wat de impact is van onjuiste of overbodige tags. Iets wat je absoluut wil voorkomen, want kan ervoor zorgen dat alle data niet meer te ordenen valt.
Al zin gekregen om aan de slag te gaan met GTM? Wij leren je graag hoe het moet.
- Basic training
- Advanced training
- Training op maat
Een training op jouw niveau
Complexe websites vergen vaak ook complex beheer. Leer zelf nauwkeurig te monitoren met Google Tag Manager. En of je nu al eerdere ervaring hebt óf from scratch moet beginnen. Met een basic of advanced training kan iedereen op een passende manier nieuwe kennis opdoen. Heb je specifieke wensen of een uitdagend vraagstuk? Vraag dan een training op maat aan.
Beginner?
Kies voor een basic training
In deze basic training leer je:
- Wat Google Tag Manager is.
- Hoe je de online tool kunt gebruiken en welke mogelijkheden er zijn.
- Het belang van nauwkeurigheid in de tool.
Praktisch programma
Vooraf krijg je een voorbereidingsopdracht, tijdens de training maak je opdrachten en naderhand ontvang je een naslagwerk.
DUUR
De basic training Google Tag Manager duurt één dagdeel.
VOORKENNIS & BENODIGDHEDEN
Voorkennis is niet nodig voor deze training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.
INVESTERING
De investering van een basic training bedraagt €595,- excl. BTW.
Al enige ervaring?
Kies voor een advanced training
In deze advanced training leer je:
- Hoe je tags aanmaakt.
- Hoe je deze tags beheert.
- Welke gegevens je met tags kunt verzamelen.
- Op welke manier je de (onmisbare) koppeling met Google Analytics kunt maken.
Praktisch programma
Vooraf krijg je een voorbereidingsopdracht, tijdens de training maak je opdrachten en naderhand ontvang je een naslagwerk.
DUUR
De advanced training Google Tag Manager duurt één dagdeel.
VOORKENNIS & BENODIGDHEDEN
Voorkennis is vereist voor deze training. Bekijk voor de zekerheid de inhoud van de basic training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.
INVESTERING
De investering van een advanced training bedraagt €895,- excl. BTW.
Elke organisatie, persoon of kennisvraag is uniek. In onze Academy kun je daarom ook op maat gemaakte trainingen en trajecten volgen. De trainers richten zich dan specifiek op zaken die voor jou en je organisatie relevant zijn.
We werken bovendien met (beschikbare) data van je organisatie, zodat je alle opgedane kennis direct kunt toepassen in de praktijk. Kortom, een training die gegarandeerd toegevoegde waarde levert.
Volg een training op maat

Blijf jezelf
ontwikkelen

