Dit is waarom Pinterest marketing een goede investering is

Van alle bekende social media platformen waarop je als bedrijf en ondernemer actief kunt zijn, is Pinterest vaak nog een ondergeschoven kindje als het aankomt op online marketing. En dat is zonde, want juist dit social medium verleent zich bij uitstek voor specifieke doelgroepen. Nieuwsgierig naar het nut van Pinterest? Lees hieronder verder. 


Wat is Pinterest marketing?

Pinterest is een social media platform dat gebruikt wordt als visuele zoekmachine. Gebruikers gaan op zoek naar afbeeldingen, video’s of infographics en ‘pinnen’ die vast op hun aangemaakte borden. Alleen in Nederland al zijn er 3,5 miljoen gebruikers! Niet gek dus dat hier veel kansen liggen voor ondernemers.

Met Pinterest marketing zet je Pinterest in als marketing tool om een bepaald doel te bereiken. Bijvoorbeeld het verhogen van de naamsbekendheid. Dit kan door middel van organisch verkeer of betaald verkeer.

Vooral het adverteren op Pinterest is een aantrekkelijke optie. Omdat dit nog redelijk nieuw is, liggen de kosten in vergelijking met Instagram en Facebook veel lager. Daarnaast biedt het platform verschillende mogelijkheden om pins te promoten.


Waarom investeren in pinterest marketing slim is

Inspirerende beelden zijn top priority

Het belangrijkste bij Pinterest marketing is dat je goede beelden gebruikt. Dat is immers waar het allemaal om draait op het platform. Ook is het van belang dat je alle pins die je maakt optimaliseert. Dit doe je onder andere door de pin een juiste titel en beschrijving te geven met daarin belangrijke zoekwoorden die jouw doelgroep veel gebruikt.

Maar ook een link toevoegen is belangrijk. Zo zorg je dat jouw doelgroep op jouw website terechtkomt en bijvoorbeeld een conversie maakt. Plaats naast mooie inspirerende afbeeldingen eventueel ook productfoto’s. Klikt de gebruiker dan op de pin? Dan kan hij of zij het product direct kopen in jouw webshop.


De voordelen van Pinterest

  • De posts blijven lang zichtbaar

Omdat gebruikers je pins kunnen (re)pinnen, wordt je content als het ware steeds gerecycled én verdwijnt het niet tussen de massa, zoals bij Instagram en Facebook nog wel eens het geval kan zijn. Daarnaast kan jouw pin ook makkelijker teruggevonden doordat Pinterest met zoekwoorden werkt. Een extra reden om een sterke copy te schrijven.

  • Het draait om de content

Op Pinterest zijn de pins het belangrijkst en niet de gebruikers. Waar het op Instagram en Facebook draait om het verbinden van gebruikers, is dat op Pinterest dus anders. De pins vormen een bron van inspiratie en inspireren is het hoofddoel van het platform.


Waarom ook jij aan Pinterest marketing moet doen

Dus.. wil je profiteren van gratis websiteverkeer en betaalbare advertenties? Jezelf onderscheiden terwijl jouw concurrentie nog ligt te slapen en jouw naamsbekendheid in de tussentijd groeit? Dan weet je wat je te doen staat. Beginnen met Pinterest marketing!

Meer weten over Pinterest of andere vormen van social media marketing? In ons team hebben we de beste social marketeers die jou hier alles over kunnen vertellen! Bekijk onze trainingen of neem contact met ons op om te bespreken wat wij voor jou kunnen betekenen.

 


Pssst.. Heb je jezelf al ingeschreven op onze nieuwsbrief? Dat kan via het formulier rechtsonder op deze pagina. Sta je op de lijst? Dan houden wij jou maandelijks (niet vaker, beloofd) op de hoogte van ontwikkelingen of trends binnen online marketing, klantcases, medewerkers die bevindingen delen over hun vakgebied, onze Academy trainingen en actuele vacatures.