CONTENTMARKETING

Je doelgroep voorzien van informatie waarnaar zij op zoek zijn. Een nieuwsbrief met aantrekkelijke CTA’s versturen voor een boost in je websiteverkeer. Diensten of producten zo helder mogelijk omschrijven. Zomaar wat voorbeelden van contentmarketing. Ook toe aan een verbeterslag in je online communicatie uitingen?

Content marketeer - vacature

AAN DE SLAG MET CONTENTMARKETING

Idealiter ben niet alleen jijzelf tevreden met je content, maar vooral je doelgroep! Je zorgt er namelijk voor dat zij  antwoord krijgen op hun vragen en behoeftes. Houd daarom bij het opstellen van elke boodschap rekening met vragen die de doelgroep kan stellen. Het tijdstip waarop je je boodschap verzendt is ook iets om in gedachten te houden. Zo kies je het liefst een moment uit dat aansluit op het moment dat het gros van jouw doelgroep online actief is.

CONTENT EN SEO

Daarnaast – en dit is vooral van belang bij webcontent – is het een goed idee om in te spelen op vindbaarheid in zoekmachines. Denk aan blogs en andere webteksten die je kunt optimaliseren op basis van Search Engine Optimization. Over SEO gesproken: dit is een waardevol en vrijwel onmisbaar onderdeel binnen contentmarketing.

Zoekmachines zijn gék op inhoud die gericht is op de gebruiker, dus kun je je wel voorstellen dat enige verdieping in je doelgroep essentieel is. Onthoud: Hoe goed je tekst ook is opgesteld, als deze niet geoptimaliseerd is voor zoekmachines is de kans groot dat deze slecht vindbaar is. Zonde!

Ook inspelen op de behoeftes en vragen van jouw doelgroep?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.