DISPLAY ADVERTISING

Het komt voor dat er nog niet veel vraag bestaat naar een product of dienst. Weinig vraag resulteert in weinig zoekopdrachten en dus in weinig websiteverkeer. Om een bepaalde vraag of behoefte aan te wakkeren, loont het de moeite om een solide branding-campagne op te zetten. Als de naamsbekendheid wordt vergroot, zal dit doorgaans resulteren in meer zoekopdrachten op merknaam en/of specifieke producten.

HOE WERKT DISPLAY ADVERTISING?

Stel, je hebt als merk al enige online bekendheid verworven en je wilt een totaal nieuwe productlijn lanceren, omdat je een gat in de markt wilt opvullen. Uit een zoekwoordonderzoek blijkt vervolgens dat er nog niet vaak op de term van productlijn X wordt gezocht. We selecteren in dat geval de juiste doelgroep en lanceren een branding campagne met pakkende beeldadvertenties om productlijn X onder de aandacht te brengen. In de maanden die daarop volgen zien we gestaag het aantal zoekopdrachten voor productlijn X stijgen.

Ook via andere kanalen wakkeren we productlijn X aan om een zogenaamd sneeuwbaleffect te bereiken. Voor iedereen die in de weken erop nog twijfelt over de aankoop van product X, lanceren we tevens een remarketing-campagne. We ontwerpen beeldadvertenties in dezelfde stijl als de branding-campagne en voegen daar een aantrekkelijke actie aan toe. Dit type beeldadvertenties tonen we aan iedereen die nog niet over is gegaan tot het doen van een aankoop.

BENIEUWD WAT DISPLAY ADVERTISING DOET VOOR JOUW PRODUCT? WIJ OOK!

Klinkt goed?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op met...

Rob Bogaers

Founder & digital consultant