Training Google Analytics

Van alle tools die je kunt gebruiken voor het verzamelen, verwerken en analyseren van data, is Google Analytics toch wel één van de meest bekende (en misschien ook wel meest gebruikte) tools. Hiermee kom je van alles te weten over het gedrag van je websitebezoekers. De grote hoeveelheid opties om data te analyseren kan het echter bemoeilijken om er iets begrijpelijks van te breien. Gelukkig maken onze specialisten je graag wegwijs in dit prachtige data-doolhof, want als je weet hoe het in elkaar steekt, gaat er een wereld voor je open.

WEBSITEVERKEER OPTIMAAL DOORSPITTEN

In deze training leer je hoe je middels Google Analytics websiteverkeer kunt verzamelen, verwerken, selecteren en analyseren. Met de juiste kennis over de verschillende instellingen, filters en segmenten kun je alle binnengekomen data dusdanig inrichten en inzetten voor uiteenlopende (marketing)doeleinden. Dat geldt bijvoorbeeld voor de optimalisatie en een effectieve inrichting van je website, welke zorgen voor de verhoging van omzet of bepaalde aanvragen en waarmee je inzicht krijgt in de herkomst van traffic.

Het mooie van Google Analytics is dat je heel nauwkeurig kan nagaan wat de kwaliteit van een bepaalde campagne, advertentiegroep of zoekwoord is. Vervolgens kun je met deze informatie ook achterhalen in hoeverre deze kwaliteit zich verhoudt tot die van andere campagnes, organisch verkeer of ten opzichte van verschillende bronnen. Met bronnen doelen we op de verschillende platformen waaruit er verkeer binnenkomt. Je kunt je voorstellen dat je met deze bevindingen zeer concreet en doelgericht te werk kunt. Ben je benieuwd hoe het verkeer op jouw platformen zich beweegt en hoe je hierop kunt inspelen? Meld je dan hier aan voor de training Google Analytics.

BLIJVEN ONTWIKKELEN

Onze trainingen zijn goed met elkaar te combineren. Een training Google Analytics sluit goed aan op de volgende trainingen:

Passend bij jouw behoefte

Misschien heb je al eerdere ervaringen met Google Analytics, of misschien moet je juist helemaal from scratch beginnen. Om ervoor te zorgen dat de training aansluit bij wat jij wil leren bieden we van elke training zowel een basic training als een advanced training aan. Heb je specifieke wensen? Vraag dan een training op maat aan!

BASIC TRAINING

In deze basic training leer je:

  • wat Google Analytics is;
  • wat de mogelijkheden van Google Analytics zijn;
  • hoe je de belangrijkste data verzamelt;
  • wat de belangrijkste filters en instellingen zijn.
Aanmelden

Duur

De basic training Google Analytics duurt 2 tot 3 uur.

Voorkennis & benodigdheden

Voorkennis is niet nodig voor deze training. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.

Locatie

Deze training is zowel bij ons als bij jullie op kantoor te volgen.

Investering

De investering van een basic training is vanaf €595,- excl. BTW.

ADVANCED TRAINING

In deze advanced training leer je:

  • data verwerken, selecteren en analyseren;
  • over de verschillende instellingen, filters en segmenten;
  • hoe je de tool kunt gebruiken voor de optimalisatie van je website.
Aanmelden

Duur

De advanced training Google Analytics duurt 3 tot 4 uur.

Voorkennis & benodigdheden

Enige voorkennis is nodig voor deze training. Controleer bij de basic training of je over de gewenste voorkennis beschikt. De training wordt gevolgd via een eigen laptop.

Locatie

Deze training is zowel bij ons als bij jullie op kantoor te volgen.

Investering

De investering van een advanced training is vanaf €895,- excl. BTW.

Training op maat

Elke organisatie is uniek. Het is daarom ook mogelijk om een training op maat te volgen. Hierbij richten onze trainers zich op de aspecten van online marketing die voor jou en je organisatie belangrijk zijn. Tijdens deze training wordt er gewerkt met de data van je organisatie, wat voor herkenning en interpretatie zorgt. Hierdoor kun je na de training de nieuwe kennis direct toepassen in je werkzaamheden. Dit zorgt ervoor dat de training gegarandeerd van toegevoegde waarde is.

Heb je specifieke wensen of een vraagstuk? We kijken samen graag naar een oplossing van toegevoegde waarde.

Lijkt dit je wat?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Neem contact op met...

JESSICA VAN LEEUWEN

FindFactory Academy